Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wit kwikstaartje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• wit kwikstaartje

Op een laatavondwandeling kon ik voor het eerst een vogeltje van relatief dichtbij fotograferen. De kleuren zijn natuurlijk somber, wegens bijna donker en een zwart-wit-vogeltje... Kan ik dit voorkomen ? O ja, photoshoppen kan ik niet en met picasa kan je wss niet zoveel bereiken ? of

Last edited by iedel; 22 mei 2006, 20:14.
    Hilde

Re: wit kwikstaartje

Het geheel mag wel wat scherper,vanonder zou ik nog 1/3de van de draad wegcroppen,ook v.d.linkerzijde mag en stukje af.
    Ikzelf zie het ongeveer zo:
    'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

compo inderdaad beter zo, wel een uniek vogeltje denk ik.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk
        compo inderdaad beter zo, wel een uniek vogeltje denk ik.
        grt,bouk.
        Een uniek vogeltje? Valt toch wel mee. Hier zie je ze in bosjes, als dolfijnen van het asvalt wanneer ik met mijn fiets eroverheen ploeg.
        Eigenlijk verbaasde het me dat ik er nog niet meer op deze site gezien heb. En de Gele Kwikstaart, ook die...

Ik vind het mooi dat het blauwe van de achtergrond niet boven het raster uitkomt. De vogel mag/mocht wel wat scherper. De crop van Macroshopper is uitstekend.
        meer over mijn fotografie is te vinden op
        http://www.nandoonline.com

Comment

De crop is idd uitstekend. Het origineel mist scherpte, jammer.
          De witte kwikstaart is normaal geen zeldzame vogel, maar ik constateer toch dat ik er bij ons de laatste jaren bitter weinig zie, en gele al helemaal niet.
          fotosite

Comment

Ik begrijp ook niet hoe het komt dat het niet 100 % scherp is. Misschien omdat het al vrij duister was ? Ik heb natuurlijk ook geen fantastisch toestel hé Of komt het door al te veel te croppen ? De gele kwikstaartjes heb ik ook op foto, van diezelfde avond, maar die zijn superklein, van veel te ver getrokken, ze zijn echt wel heel bang hoor ! Maar ik blijf proberen
            Hilde

Comment

Volgens mij werkt het zo :
              duistere omgeving = diafragma van de lens volledig open = minder scherpe foto's.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Flandrien
                Volgens mij werkt het zo :
                duistere omgeving = diafragma van de lens volledig open = minder scherpe foto's.
                Maar niet in die mate. Dit lijkt op een foto die platgewalst is met Neat Image of dergelijke.
                fotosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door elsan
                  Maar niet in die mate. Dit lijkt op een foto die platgewalst is met Neat Image of dergelijke.
                  Gokje: sterk onderbelicht? gecompenseerd met een beetje software? ruis onderdrukt met weer wat andere software?
                  meer over mijn fotografie is te vinden op
                  http://www.nandoonline.com

Comment

Gokjes niet nodig hoor ! Gewoon met Picasa bijgesneden en licht ingevuld, niks meer, niks minder.... Panasonic heeft soms wel last van ruis hé, spijtig genoeg. En aangezien het al vrij duister was.... Weet er trouwens iemand waar we zon kunnen bestellen ???
                    Hilde

Comment

Working...
                    X