Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Avondgenoegen...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Avondgenoegen...

Om toch nog strijklicht te hebben zonder harde schaduwen, gewacht tot zonsondergang...

Greetz, Kariboe
    * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
    Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Re: Avondgenoegen...

Super plus, Kariboe
    mvg,
    Ludo V.

Comment

Het licht is inderdaad mooi En die oude boomstam is heel mooi als decor.

Zelf zie ik de vogeltjes er liefst helemaal op staan. Ik vind de foto wat eng gekadreerd. En hij mist nog wat scherpte op het kopje.

Mvg,

Jan
      Meer foto's op mijn website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pendragon
        Het licht is inderdaad mooi En die oude boomstam is heel mooi als decor.

Zelf zie ik de vogeltjes er liefst helemaal op staan. Ik vind de foto wat eng gekadreerd. En hij mist nog wat scherpte op het kopje.

Mvg,

Jan
        Volledig mee eens...
        D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
        BD0290BE

Comment

Toch een mooie hoor

Comment

heerlijke compo en een mooi beeld hoor.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Prachtig plaatje. Misschien iets te krap.
              "Capturing the moment" - Huibke's gallerie

Comment

Ik vind de belichting erg mooi!!! Heel appart zo.
                Groetjes, Jörgen
                www.beautyshoot.nl

Comment

Iedereen al bedankt voor de replys !!!

Oorspronkelijk geplaatst door pendragon
                  Mvg, Jan
                  Dat is natuurlijk het nadeel van een prime
                  Deze is geschoten met de Nikon AFS 300 + TC1,4 en dat is net iets teveel voor mijn opstelling.
                  Enfin, straks zitten we een paar weekends aan de Westerschelde op zoek naar wat (water)vogels en dan zal de 420 mm van bovenstaande combinatie maar net genoeg zijn, vrees ik.

En de opmerking over de scherpte op het kopje : oude gewoontes leer je blijkbaar moeilijk af
                  Met dit objectief moet ik leren om op die korte afstand minstens F8 en meer te gebruiken. Dompie, dompie, dompie
                  Fijne kritiek pendragon, in dank aanvaard

Greetz, Kariboe
                  * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!

Comment

Mooie compo en dito plaatje

Comment

[QUOTE=pendragon]Het licht is inderdaad mooi En die oude boomstam is heel mooi als decor.

volledig mee eens maar toch speciaal !

Comment

Ook Herman en mseg :
                        Greetz, Kariboe

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe
                          Iedereen al bedankt voor de replys !!!

Dat is natuurlijk het nadeel van een prime
                          Deze is geschoten met de Nikon AFS 300 + TC1,4 en dat is net iets teveel voor mijn opstelling.
                          Enfin, straks zitten we een paar weekends aan de Westerschelde op zoek naar wat (water)vogels en dan zal de 420 mm van bovenstaande combinatie maar net genoeg zijn, vrees ik.

En de opmerking over de scherpte op het kopje : oude gewoontes leer je blijkbaar moeilijk af
                          Met dit objectief moet ik leren om op die korte afstand minstens F8 en meer te gebruiken. Dompie, dompie, dompie
                          Fijne kritiek pendragon, in dank aanvaard

Greetz, Kariboe
                          Graag gedaan.
                          Ik heb bij mijn eerste vogeltjes net dezelfde opmerkingen gekregen van Jo. En net daardoor is het steeds beter gelukt om ze correct in beeld te brengen met mijn 400mm prime. 't Is ook een kwestie van de goeie afstand te vinden tussen je voederopstelling en het tentje.
                          Op de donkere dagen heb ik vaak op f/6 gewerkt en dat lukte prima. Mijn toestel stond dan wel op schutter priority i.p.v. aperture. Belichting heb ik opgevangen met compensatie en een beetje PS achteraf.

En die Westerschelde. Ik denk dat je nooit genoeg mm hebt. Het zal volgens mij eerder afhangen van creativiteit en kennis van het terrein dan van mm. En vooral van véél tijd vermoed ik. Schuiltentje opzetten op een interessante plek voor zonsopgang en dan maar afwachten.

Veel succes !!!
                          Meer foto's op mijn website

Comment

Working...
                          X