Om toch nog strijklicht te hebben zonder harde schaduwen, gewacht tot zonsondergang...
Greetz, Kariboe
*Eén duimpje -> ja hoor **Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! ***Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!! Euh... deze quotering is zeer subjectief !
Zelf zie ik de vogeltjes er liefst helemaal op staan. Ik vind de foto wat eng gekadreerd. En hij mist nog wat scherpte op het kopje.
Mvg, Jan
Dat is natuurlijk het nadeel van een prime
Deze is geschoten met de Nikon AFS 300 + TC1,4 en dat is net iets teveel voor mijn opstelling.
Enfin, straks zitten we een paar weekends aan de Westerschelde op zoek naar wat (water)vogels en dan zal de 420 mm van bovenstaande combinatie maar net genoeg zijn, vrees ik.
En de opmerking over de scherpte op het kopje : oude gewoontes leer je blijkbaar moeilijk af
Met dit objectief moet ik leren om op die korte afstand minstens F8 en meer te gebruiken. Dompie, dompie, dompie
Fijne kritiek pendragon, in dank aanvaard
Greetz, Kariboe
*Eén duimpje -> ja hoor **Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! ***Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!! Euh... deze quotering is zeer subjectief !
Dat is natuurlijk het nadeel van een prime
Deze is geschoten met de Nikon AFS 300 + TC1,4 en dat is net iets teveel voor mijn opstelling.
Enfin, straks zitten we een paar weekends aan de Westerschelde op zoek naar wat (water)vogels en dan zal de 420 mm van bovenstaande combinatie maar net genoeg zijn, vrees ik.
En de opmerking over de scherpte op het kopje : oude gewoontes leer je blijkbaar moeilijk af
Met dit objectief moet ik leren om op die korte afstand minstens F8 en meer te gebruiken. Dompie, dompie, dompie
Fijne kritiek pendragon, in dank aanvaard
Greetz, Kariboe
Graag gedaan.
Ik heb bij mijn eerste vogeltjes net dezelfde opmerkingen gekregen van Jo. En net daardoor is het steeds beter gelukt om ze correct in beeld te brengen met mijn 400mm prime. 't Is ook een kwestie van de goeie afstand te vinden tussen je voederopstelling en het tentje.
Op de donkere dagen heb ik vaak op f/6 gewerkt en dat lukte prima. Mijn toestel stond dan wel op schutter priority i.p.v. aperture. Belichting heb ik opgevangen met compensatie en een beetje PS achteraf.
En die Westerschelde. Ik denk dat je nooit genoeg mm hebt. Het zal volgens mij eerder afhangen van creativiteit en kennis van het terrein dan van mm. En vooral van véél tijd vermoed ik. Schuiltentje opzetten op een interessante plek voor zonsopgang en dan maar afwachten.
Comment