Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

8 - 1 = 7

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 8 - 1 = 7

Oorspronkelijk geplaatst door jo99841

Ik werk gewoonlijk met AV en dan is het diafragma van verschillende foto's hetzelfde. De tijd kan dan varieren, maar gewoonlijk kijk ik daar niet naar.

Het enige dat mij intereseert is het diafragma.

AV is ook bijna de enige stand die ik gebruik. Scherptediepte bepalen en laat de cam maar voor sluiter kiezen. Liefst nog op iso100 laten staan. Met een 50mm f1.4 lukt het om bijna altijd boven 1/60ste te blijven

Mooie foto's! Zeker de laatste! Die 400mm is scherp!
    Canon 5d mkII // 50mmL f1.2 // 16-35mmL mkII // 70-200mmL f4.0 // 100mmL f2.8 macro // 135mmL f2.0 // mpe-65mm Macro !

Comment

prachtige opnamen hoor, kleur en scherpte loopt lekker.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Voor die laatste wil ik ook wel eens verlof nemen
        De vinken knap zoals altijd, maar die laatste is echt top, hoeveel keer ga je die zo dicht krijgen ?
        (off topic : ben nog altijd aan het balen van gisteren : een boomvalk gemist,
        kwam aanzeilen op 10-15 meter boven mijn hoofd maar ik had ze niet zien aankomen en ze ging vééél te snel )
        fotosite

Comment

Waaral toppers Jo
          Deze lens blijft mooi scherp op F5.6 soms moet je hoger gaan om met vogels binnen de dof te houden, vooral als ze dicht bij zitten heb je vaak dat de kop scherp is en de rest al buiten de dov valt. Ik gebruik ook altijd diafragma voorkeuze. Het blijft een superlens, er zijn er beter maar dan betaal je 3 tot 6 x zoveel. Tot nu toe geen spijt gehad van de aanschaf.

Vraagje: Jo hoe bevalt de schuiltent?
          Mvg, drh

"Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

Comment

@ elsan

Ik weet het elsan, ge hebt zo van die dagen dat er vanalles gebeurt en dat ge er niet op voorbereidt bent.

Een kleine bonte specht die de enige keer dat hem stil zit net achter een tak zit, duiven die aan het eikels eten zijn(die hebben nogal een bek ) en door de vele takjes op de grond niet te nemen zijn, een mooie rosse eekhoorn die binnen het scherpstelbereik van de lens komt zitten om een stukje appel op te eten, boomkruipers die continue in de lage dennen blijven waardoor de lens ze niet kan volgen met scherpstellen etc....Het is om in de broek te sch**ten soms

@ drh

Het schuiltentje valt reuze mee. Ge kunt er echt heel dicht de vogels mee benaderen. Soms stel ik het op, ga er in zitten op de hurken met de camera, boterhammen en thermos, en schuifel dan in een korte tijdspanne naar de vogels toe. De mensen lachen wel maar, swat, daar veeg ik mijn kas aan.

De putters, sijsjes, staartmezen etc..kan ik tot op 2-3 meter benaderen. Ik zit soms te kortbij om scherp te stellen, ja zelfs van het dak van het tentje moet ik soms str**t afvegen

Het enige wat ik veranderd heb aan het tentje is het camo-doek waar de lens door moet.

Deze zit met velcro vast. Hierin heb ik een dun spleetje gesneden en de vrouw heeft dat mooi omgenaait. Nu kan ik ook naar voor kijken ,anders alleen maar naar de zijkant.

Maar om er een hele dag in te zitten is toch niet echt ideaal voor de "knoken".

Een halve dag of een paar uren is nog goed te doen, ligt ook aan het stoeltje wat je gebruikt.
            Groetjes
            ----JO

Comment

wow

Comment

Ga mee met de rest, prachtig gewoon. Mooie kleuren, prachtige lens zo te zien!
                "Capturing the moment" - Huibke's gallerie

Comment

Wat heb je die putters voortreffelijk weten vast te leggen Jo...
                  Met name die tweede vind ik ongelooflijk scherp.

offtopic: Wat presteert die lens ook ontzettend goed zo vol open. Zou willen dat nikon er ook zo eentje had in z'n arsenaal...

Groetjes Edwin
                  Mijn Foto's

Comment

Bangelijk verhaal - ongemeen spannende ervaring...
                    En schitterende foto's
                    Greetz, Kariboe
                    * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                    Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

Mooie reeks waar voor mij de tweede uitspringt die is vooral heel mooi scherpen heeft een hele mooie compositie.

Comment

Jo ge kunt niet alleen goed rekenen maar vooral heeeeeeeeeel goed fotograferen, het zijn alweer prachtige foto's; nen dikke proficiat

Comment

weer ongelooflijk sterke reeks ! die distels staan er weer prachtig op ;
                          de buizerd , is ondanks de fg , toch ook zeer de moeite hoor! op het eerste zicht zie ik niet direct een makkelijke methode om de fg-blur weg te werken in PS; moet wel een zeer spannende waaarneming geweest zijn !

Comment

Knappe waarneming, tja de natuur is hard soms hé, maar je hebt het mooi vastgelegd!

Comment

Working...
                            X