Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kleine Zilverreiger

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Kleine Zilverreiger

zeer mooie shots ondanks het grijze licht; het wit is zeker niet uitgebrand wat met sterker licht nogal moeilijk kan zijn, zeker tegen een donkere bg;
    ik heb gemerkt dat sommige zilvers minder shuw zijn dan andere ; zo eentje in de polders van Dudezele , vorige winter; was deze vanuit een schuilhut of een wagen getrokken ?

Comment

Mooi gedaan

Alleen beetje met de levels spelen hé. Feitelijk moet je voor dergelijke opnames je camera wat laten overbelichten, zoals je ook in sneeuw moet doen.

Comment

Alleen beetje met de levels spelen hé. Feitelijk moet je voor dergelijke opnames je camera wat laten overbelichten, zoals je ook in sneeuw moet doen.
        Dat kan je natuurlijk doen, maar als het wit dan toevallig tóch uitgebrand is zit je met de gebakken peren. Daarom neem ik tegenwoordig al mijn foto's in RAW formaat. In vergelijking met JPEG krijg je een veel grotere vrijheid bij het corrigeren (want voor iedere kleur zijn er 4096 helderheidsniveau's of 68.7 miljard kleuren, tegen 256 bij JPEG of 16,8 miljoen kleuren), plus dat je minder last hebt van eventuele ruis. Het comprimeren van een foto versterkt de ruis namelijk altijd (ik zeg wel versterkt, niet genereert). Het beetje werk extra met RAW is echt niet zo erg, en de mogelijkheid tot kwaliteitsverbetering van je foto weegt ruimschoots op tegen het ongemak van een geheugenkaart die snel vol is. Als je een RAW-foto wil laten afdrukken, sla deze dan op in TIFF-formaat en bezorg je bestanden zo aan je fotograaf. De kwaliteit zal er wel bij varen want ook TIFF is verliesvrij en verandert je beeld niet.

Voor de rest: prachtige foto's om stik jaloers op te zijn. Ik krijg nog geen blauwe reiger nog maar redelijk op de foto. En van die blauwe zitten er bij ons nochtans genoeg.
        Beauty need only be a whisper
        Camera's: Canon 5D Lenzen: EF 17-40mm F 4.0 L USM, EF 24-105mm F 4.0 L IS USM, EF 50mm F1.8 II, EF 90-300mm F 4,5-5,6 DC - Flitsers: Sigma EF-530 DG ST

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Herman Blockx
          zeer mooie shots ondanks het grijze licht; het wit is zeker niet uitgebrand wat met sterker licht nogal moeilijk kan zijn, zeker tegen een donkere bg;
          ik heb gemerkt dat sommige zilvers minder shuw zijn dan andere ; zo eentje in de polders van Dudezele , vorige winter; was deze vanuit een schuilhut of een wagen getrokken ?

Deze zijn vanuit de auto genomen.

Allemaal erg bedankt voor de tips en commentaren zo leer ik iedere dag weer bij.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door huibke
            Ga mee voor de laatste. Andere zijn ook in orde, ondanks het licht.

De derde is ne mooie

Mooie serie
            Groetjes
            ----JO

Comment

Working...
            X