Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
qua onderwerp is het wel origineel en en qua opname is er ook niets mis, denk ik :de scherpte is goed, evenals belichting en kleurbalans.
wat betreft post-productie denk ik dat het kleine licht wit wolkje niet voldoende belangrijk is om al die ruimte egaal blauw te laten bestaan; croppen dus. Volgens mij hebben zeker de kranen een glaasje op en staan ze nogal scheef. Persoonlijk ben ik geen fan van naamvermelding, zeker niet zo groot want dan heb je zo gespaard voor een groot blauw vlak en dan komt daar zo'n kanjer van een naam over.
Zorgvuldig croppen totdat het kruis (hijswiel) in het midden staat. Dat is dus snijden tot net voor de handtekening en aan de bovenzijde ook nog een flink stuk dan komt er wat balans in de foto.
De foto zelf is mooi helder met goedgekozen onderwerpen
de dag dat ik begon te fotograferen, was ik terug verwonderd als een kind...
Canon EOS R, Tamron 24-70mm 2.8, Canon 70-200mm f/4 L IS USM, Sigma 85mm 1.4, Canon 16-35 f/4 L IS
Ik zou hem nog iets recht trekken, dat verticalen echt recht zijn.
En eigenlijk zou ik iets meer 'blauw' errond niet erg vinden, er was nu toch wel een mooie lucht met subtiel kleurverloop. misschien iets zoals de eerste foto maar dan meer gecentreerd (dus iets meer links en wat minder rechts).
Comment