Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Experimenteren met analoge Pentacon 50mm objectief
Experimenteren met analoge Pentacon 50mm objectief
Onlangs kocht ik in het kringloop een Pentacon 50mm 1,8 objectief. Ik vind het tof om er mee te experimenteren.
Dit is mijn resultaat. Los van een zeer klein beetje croppen zijn deze niet bewerkt.
ik vind de resultaten nogal 'schemerig', ik kan dit niet anders verwoorden. De derde vind ik het best geslaagd!
Bedankt voor je reactie.
De 'schemerigheid' vind ik persoonlijk wel charmant, het heeft voor mij een beetje een vintage-gevoel (dateert ook van de jaren '70 gok ik)
al ben ik niet zeker vanwaar de schemering komt, maar had al volgende zaken in gedachten:
- f1,8: maximum wat het objectiefje kan.
- achteraf gezien dat de uvfilter nogal vettig is (lensje van kringloop hé )
Re: Experimenteren met analoge Pentacon 50mm objectief
Ik vind de eerste foto het meest geslaagd. Niet echt een topper maar ik vind hem wel de beste van de drie. De tweede foto vind ik eerlijk gezegd drie keer niks. Sorry!. Van de derde foto vind ik de compositie niet zo sterk. Ik had die liever zo schuin uit de hoek als bij de eerste foto willen zien. Ik vind overigens wel dat je altijd het beste uit een opname moet proberen te halen en dan is nabewerken toch een vereiste.
Ik vind de eerste foto het meest geslaagd. Niet echt een topper maar ik vind hem wel de beste van de drie. De tweede foto vind ik eerlijk gezegd drie keer niks. Sorry!. Van de derde foto vind ik de compositie niet zo sterk. Ik had die liever zo schuin uit de hoek als bij de eerste foto willen zien. Ik vind overigens wel dat je altijd het beste uit een opname moet proberen te halen en dan is nabewerken toch een vereiste.
Comment