Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Ken je onze belgiumdigital.comFacebook groep al? Dé plaats voor foto's, feedback en aankondigingen!
Waarom een HDR in de natuur ? De sfeer en het contrast zorgen er wel voor dat je een heel aparte indruk en voorstelling krijgt van dit gebied wat voor mij zeker mag !
De bedoeling van HDR is om scenes die buiten het bereik van de sensor vallen toch nog te kunnen vatten.
Was dit het geval en hoeveel opnames heb je gemaakt ?
De afwerking vind ik nogal/te zwaar.
Peter
Ik vind dit een sterke plaat hoor. Dramatisch mooi. Maar ik snap de bewerking niet. Als ik vroeger HDR foto's maakte met bracketing van 2 stops verschil had ik overal de juiste schaduw partijen. Nu zie je niks in het midden veld. De bomen bedoel ik dan. En toch stoort mij dit niet zozeer. Het gooit wel de balans in de foto overhoop vind ik. Misschien een kijken naar YouTube op foto's te blenden met luminocity masks. Je kan daar zeer breed in gaan maar elk dynamisch bereik kan je zo vergroten op een makkelijke mannier of toch tenminste als je er in gedreven bent.
Kleuren komen hier wel goed uit in deze foto en vind hem helemaal niet slecht
Mvg, Pascal,Schoonspikke
Als je schiet..schiet dan raak! 500 PIXHuawei P30 PRO
Comment