Exif: 17mm - f/11 - iso 200 - ? sec
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Uit den tijd van den "Dikke en den Dunne"
Collapse
X
-
Uit den tijd van den "Dikke en den Dunne"
Exif: 17mm - f/11 - iso 200 - ? sec
Last edited by vanzwolle; 7 maart 2016, 12:00.Nikon Z6 --- Nikkor Z 35mm f1.8 S --- Nikkor AF-D 10.5mm F/2.8G ED DX --- Nikkor AF-S 17-35mm --- AF-S Nikkor 24-70mm 1:2.8 G ED Nano --- Nikkor AF-S 50mm f/1.4G --- Nikkor AF-S 85mm f/1.4GLabels: Geen
-
-
Re: Uit den tijd van den "Dikke en den Dunne"
Verzorgde compo.
Exif ?
Hoe werd hier geflitst ? Lijkt me toch een vrij lange zaal dus heb je toch een serieus richtgetal nodig ?
@Jos Vanhengel, waar had de flits volgens jou beter gestaan ? ...en waarom ?"I never worry about the future. It comes soon enough." (Albert Einstein)
Comment
-
het licht doet afbreuk aan de foto. de voorste stoelen vangen zoveel licht op, dat ze alle aandacht opeisen. meer aandacht dan de lijn die naar het podium loopt.
naast mooier licht had een hoger standpunt had kunnen helpen, om de ruggen van de stoelen niet te veel aandacht te geven.Voor de lol.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door ifiamminghi Bekijk bericht... @Jos Vanhengel, waar had de flits volgens jou beter gestaan ?
Met het CLS systeem van Nikon kom je al een heel eind. (Die C staat voor Creatief.)
Oorspronkelijk geplaatst door ifiamminghi Bekijk bericht...en waarom ?Vriendelijke groet,
Jos
Comment
-
Exif gegevens zijn toegevoegd !
Er werd GEEN gebruik gemaakt van flitslicht.
Afbeelding is een manuele blend van 3 belichtingen van rond de 30 seconden.
Ganse scene (omvang half voetbalveld) werd ingelicht met een zaklamp.
Omdat de voorste stoelen amper op 50cm van de camera staan en het podium zover weg is, is het geen sinecure om de belichting met een zaklamp 100% goed te krijgen (elke belichting genereert ook lichtjes andere schaduwen).
De prominente verschijning van de ruggen van de stoelen was juist de bedoeling bij deze foto.
Bedankt voor jullie reacties !Nikon Z6 --- Nikkor Z 35mm f1.8 S --- Nikkor AF-D 10.5mm F/2.8G ED DX --- Nikkor AF-S 17-35mm --- AF-S Nikkor 24-70mm 1:2.8 G ED Nano --- Nikkor AF-S 50mm f/1.4G --- Nikkor AF-S 85mm f/1.4G
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door vanzwolle Bekijk berichtExif gegevens zijn toegevoegd !
Er werd GEEN gebruik gemaakt van flitslicht.
Afbeelding is een manuele blend van 3 belichtingen van rond de 30 seconden.
Ganse scene (omvang half voetbalveld) werd ingelicht met een zaklamp.
Omdat de voorste stoelen amper op 50cm van de camera staan en het podium zover weg is, is het geen sinecure om de belichting met een zaklamp 100% goed te krijgen (elke belichting genereert ook lichtjes andere schaduwen).
De prominente verschijning van de ruggen van de stoelen was juist de bedoeling bij deze foto.
Bedankt voor jullie reacties !
In urbex wordt er zelden met een flits gewerkt...
Door de lange sluiters kan je gewoon de boel "inkleuren" met je zaklamp...
mocht je dit flitsen dan zou je al een zeer hoog richtgetal moeten hebben en dan zouden de schaduw nog harder aanwezig zijn.
Los daarvan cinemazalen zijn 9/10 pottendonker dat je zelfs je eigen handen niet kunt zien...
Dus met dat in mijn achterhoofd kan ik alleen TOP! zeggen op je belichting en scherpte!
Compo is ook mooi. alleen zou ik er een tikkeltje meer warmte insteken ;-)þú söngst til mín, svo hljótt... "ég þakka þér þá von sem þú gafst mér"
Freelance bedrijfsfotograaf
klikerdeklik hier voor mijn website!
Comment
-
-
knappe opname tof !!! grts,JozefHij ging met de TIJD mee,en is nooit terug gezien !!!
Comment
-
Met wat je het hebt moeten doen kan ik ook alleen maar zeggen dat je het ferm gedaan hebt. Zo'n, grote locatie belichten met zaklamp. Misschien zoals appelboom al zegt de stoelen wat warmer maken zou kunnen helpen maar hoeft voor mij niet speciaal.
Mvg John
Comment
-
Dat is echt nog een zaaltje zoals 60 jaar geleden in veel dorpen !
Ik denk ook dat je met de zaklamp het mooiste effect kan krijgen.bedankt om te kijken of te reageren, frans !
Comment
Comment