Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Mijn wereldje
Collapse
X
-
-
Re: Mijn wereldje
cute maar idd voor geen meter scherp. 1/100ste laat ook nog een beetje beweging toe. nu vermoed ik dat hij aan het rondlopen was dan werkt het vaak beter om op continufocus the zetten, geen idee hoe dit bij nikon noemt.A7 f1.4 fuji F2 & F1.4
-
nee geen scherpte , probeer altijd bij een persoon scherp te stellen op de ogen, dat heb je het beste resultaat . Als je teveel beweging hebt kun je altijd
proberen je toestel op sport te zetten, en dan te kijken welke de exif gegevens zijn om die dan volgende keer zelf uit te testen
MVG
Comment
-
Zoals je zelf al zegt laat de scherpte echt te wensen over. Maar niet alleen de scherpte. De ogen van het kindje zijn pikzwart dit zou ik toch zeker proberen te vermijden. Ook je compositie zoals de halve dame op de achtergrond, dit had je kunnen vermijden door wat meer naar rechts te staan, daar lijkt het of je dan een muur als achtergrond hebt. Eventueel een externe flits naar boven gericht op je camera plaatsen.
Het is natuurlijk allemaal niet zo gemakkelijk he, binnen waar het sfeerverlichting aan is, en kinderen blijven vaak niet even stilstaan. Scherp stellen op de ogen AF-C bij nikon selecteren en zorgen voor een voldoende snelle sluitertijd.
Mvg John
Mvg John
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bommasien Bekijk berichtBlijven oefenen!bedankt om te kijken of te reageren, frans !
Comment
-
-
Ik vind je exif niet terug, beter dat je die ook mee geeft, dan kan er vaak gerichter een verbetertip gegeven worden.
...maar ja, die kleine mannen maken je het meestal ook niet makkelijk vermits ze continue in beweging zijn, kortere sluitertijden zijn dan vaak aangewezen (als je ISO dan ook weer niet de hoogte ingaat want dan wordt de zaak ontsiert door te veel ruis)."I never worry about the future. It comes soon enough." (Albert Einstein)
Comment
Comment