Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerste foto's

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Eerste foto's

Beste,
    Na lang twijfelen en talloze youtube-uren, heb ik besloten een Canon Eos 1200D te kopen, met de kitlens van 18-55mm.
    Hieronder vinden jullie enkele probeersels. Wat denken jullie hiervan en vooral, wat kan er beter?

ISO 200, F11, 10s

ISO200, F5.6, 1/100s

ISO100, F13, 1/20s

MVG,
    Sjareltje
    Last edited by Sjareltje; 23 januari 2016, 15:44.

Re: Eerste foto's

Hey, welkom :-) Altijd tof om nieuwe mensen te leren kennen ;-)
    Ik vermoed wel dat je tegen je voeten zal krijgen... Er zijn een paar regeltjes die je eens moet lezen ivm dit forum.
    Waarvan één is dat je max 3 foto's mag posten per post, behalve in de reeksen dan.
    Nuja niets wereld bedreigends

Op zich wel mooie beelden, mijn favoriet is toch de laatste. Mooi licht en mooie kleuren.
    Zelf ging ik misschien wel de horizon op 1/3 of 2/3 geplaatst hebben om zo nog meer diepte te creëren.
    Je mag de beelden ook iets groter posten, bv. langste zijde 1024 of 1600 pixels. Dan kan je ook meer de scherpte beoordelen.
    Nu is het wat moeilijk op zo'n kleine beelden

Misschien ook handig om te doen is, je exif info (iso - sluitertijd - diafgrama ) bij de beelden te plaatsen.
    Zo kunnen de mensen op het forum ook zien hoe je het beeld nam en je eventueel tip/tricks mee geven
    Nikon D750 - Nikkor 24-70 F2.8 - Nikkor 70-200 F2.8 VRII - Nikkor 50 F1.8 - Nikon SB910
    Imac 21,5" 2,9GHz Quad-core Intel Core i5 - 16 GB DDR3 SDRAM

Comment

Jij bent goed gestart, dat zijn 3 mooie platen
      De zwaan staat - afgaande op de bomen - wel wat schuin
      Peter
      mijn website : klik

Comment

Welkom hier, de plaatst bij uitstek om bij te leren! De eerste daar zou nog aan gesleuteld kunnen worden bv de kleur(wibalans) de tweed daar moet de horizon rechtgezet worden en de derde gaat zeker de goede kant uit! 'k ben zeker dat je hier nog heel wat gaat opsteken maar het is wel beter 1 foto te plaatsen dan krijg je meer en gerichter commentaar. Succes!
        vriendelijke groeten, Sien

Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

Comment

Bedankt voor de opbouwende kritiek, zeker handig om bij te leren!
          Vanaf morgen een week naar Elsenborn, hopelijk daar nog wat leuke plaatjes maken!

Groeten

Comment

Working...
          X