Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mr de directeur

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Mr de directeur

Nog volop aan het leren, dus alle bruikbare opmerkingen welkom.
    bedankt voor het kijken:

Re: Mr de directeur

Ik ga puur op gevoel en het lijkt me wel een geslaagd portret. Ik vind de belichting, kleur en sfeer mooi.

Ik vind het wel jammer dat het hemdje niet mooier gestreken is en dat hij met zijn handen in de zakken staat, maar dat is ook weer zo iets persoonlijks.
    Mvg Philip

Comment

Voor mij mag die ongedwongen houding,een directeur die weet wat ie wil, mooi hoor! Boven het hoofd mag er ietsje af mi.
      vriendelijke groeten, Sien

Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

Comment

Als begin zeker niet slecht. Bij portret is het dikwijls interessant dat de twee gezichtshelften niet identiek belicht zijn, en er is verschil in jouw foto, dus dat is al mooi (je kan daar wat mee spelen, door flitslicht van één kant te laten komen, en aan andere kant al dan niet een oplichtscherm. Verschil van één stop tussen links en rechts kan zeker, je moet maar wat experimenteren, groter verschil, kleiner verschil,digitaal kost niets). Ik vind het ook altijd leuk om het aantal reflectievlekjes in de ogen te tellen, aha, één flitser gebruikt?
        Wat wel opvalt, is dat hij niet loskomt van de achtergrond. Dit kan je bewerkstelligen met een tweede flitser (zachter, langs achter), maar je moet dat hebben, natuurlijk. Eventueel met continu licht iets doen?
        Ook eens spelen met afstand tussen model en de achtergrond? Dichter, verder, en zelf kijken wat er verandert. En zeker terug posten wat je leert?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jobol Bekijk bericht
          Als begin zeker niet slecht. Bij portret is het dikwijls interessant dat de twee gezichtshelften niet identiek belicht zijn, en er is verschil in jouw foto, dus dat is al mooi (je kan daar wat mee spelen, door flitslicht van één kant te laten komen, en aan andere kant al dan niet een oplichtscherm. Verschil van één stop tussen links en rechts kan zeker, je moet maar wat experimenteren, groter verschil, kleiner verschil,digitaal kost niets). Ik vind het ook altijd leuk om het aantal reflectievlekjes in de ogen te tellen, aha, één flitser gebruikt?
          Wat wel opvalt, is dat hij niet loskomt van de achtergrond. Dit kan je bewerkstelligen met een tweede flitser (zachter, langs achter), maar je moet dat hebben, natuurlijk. Eventueel met continu licht iets doen?
          Ook eens spelen met afstand tussen model en de achtergrond? Dichter, verder, en zelf kijken wat er verandert. En zeker terug posten wat je leert?
          Bedankt voor uw uitgebreide uitleg.
          Hier zijn wel 3 flitsers gebruikt, 2 keer softbox vooraan, links en rechts, met inderdaad verschil tussen de 2.
          Achteraan s er nog een flits genruikt met honginggraat, maar misschien had ik die iets harder moeten afregelen.
          Op naar de volgende.

Comment

Voor mij heel mooi.

Herman
            Groetjes, Herman.
            Ik zal nooit te oud zijn om bij te leren.

Comment

Vind het wel mooi gedaan maar er wringt iets aan de rechter kant, hand in de broek die totaal niet meer zichtbaar is.
              De onderkant vind ik niet zo geslaagd. Misschien volgende keer de persoon er volledig opzetten of op een andere plaats knippen?

Comment

Working...
              X