Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Fuutje staat er prima op Freddy
Doch spijtig dat je ook hier weer die omgeving geshopt hebt, dat is echt geen meerwaarde hoor maar eerder een domper op het natuurlijke
Tevens staat de opname duidelijk scheef, hij loopt af naar links
grts
Sieg
Last edited by Sieg; 16 december 2015, 01:51.
Reden: Tevens ....
Vind het een mooie - over het shoppen van de achtergrond spreek ik me niet uit.
Je kan rechtzetten op de spiegeling in het water - een verticale raaklijn plaatsen op de halscurve.
Peter
Toch iets teveel geblurred deze vind ik dan persoonlijk.
De rimpeling in het water stopt te abrupt.
Ik zou alles in hetzelfde scherptevlak gewoon laten zoals het is en dan kan je nog eventueel de achtergrond wat bewerken.
De fuut zelf staat er wel héél mooi op.
Toch iets teveel geblurred deze vind ik dan persoonlijk.
De rimpeling in het water stopt te abrupt.
Ik zou alles in hetzelfde scherptevlak gewoon laten zoals het is en dan kan je nog eventueel de achtergrond wat bewerken.
De fuut zelf staat er wel héél mooi op.
Inderdaad, en dat bedoelde ik dus met totaal onnatuurlijk !
Een opname als dit is dus technisch onmogelijk
Kun je me vertellen wat je daarmee bedoeld...hetzelfde scherptevlak,,,?..thx
Als de vogel scherp is zou normaal gezien alles op dezelfde afstand op een horizontale lijn scherp moeten zijn.
Dat is een beetje kort door de bocht geformuleerd, maar daar komt het wel op neer.
Het water zou in dit geval dus overal scherp moeten zijn ter hoogte van de vogel.
Dus een rimpeling die zichtbaar is in het water en vlak daarlangs onscherpte, dat kan niet in realiteit.
Maar dan ligt het natuurlijk nog altijd aan de creativiteit van de fotograaf of die het zo in zijn/haar foto wilt of niet
Ik begrijp je redenering ivm de achtergrond Freddy. Het spijtige is dat onnauwkeurigheden in de nabewerking soms hard opvallen. Het is typisch dat anderen "fouten" in je foto's zien die je zelf niet ziet - ik ben nu ook over mezelf bezig
Persoonlijk geef ik de voorkeur aan een meer naturel in de foto - ook al is de achtergrond wat druk. Dat is natuurlijk eigen smaak.
Je compo is vaak heel mooi en je vogeltjes staan er wel telkens mooi scherp op en hiervoor Van de achtergronden ben ik niet altijd fan, maar gelukkig zijn we allemaal anders
Comment