Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Bedankt voor jullie reacties.
Ik denk dat je je vergist met zeeland, Jean Pierre?
Blackfly, zoals jij voorstelt had ik er ook eentje bewerkt, maar ik kon moeilijk kiezen tussen die mét voorgrond of die zonder, en het was dus deze geworden
Mooie curve in het landschap, maar er hangt een witte waas over de plaat - vooral bovenaan merkbaar.
Nu die waas was er in werkelijkheid ook denk ik - ik vermoed een combinatie van zon en nevel.
Peter
Mooie curve in het landschap, maar er hangt een witte waas over de plaat - vooral bovenaan merkbaar.
Nu die waas was er in werkelijkheid ook denk ik - ik vermoed een combinatie van zon en nevel.
Peter
Die waas kom ik vaker tegen in mijn foto's, zeker als het gaat om vergezichten in de bergen etc.
Volgens mij komt dit door de luchtvochtigheid ofzo, ik zou er anders ook geen verklaring voor hebben.
Update toegevoegd met wat meer contrast en levendigheid.
Bedankt iedereen voor het kijken en voor de reacties.
Die waas kom ik vaker tegen in mijn foto's, zeker als het gaat om vergezichten in de bergen etc.
Volgens mij komt dit door de luchtvochtigheid ofzo, ik zou er anders ook geen verklaring voor hebben.
Update toegevoegd met wat meer contrast en levendigheid.
Bedankt iedereen voor het kijken en voor de reacties.
Heb je inderdaad quasi altijd in heuvelachtige streken, berggebieden, aan zeeën, meren. Dit is een heel natuurlijke zweem, soms kan die zelfs lichtblauw zien.
Enkel net na een fikse regen- of onweersbui, wanneer de zon terug begint te schijnen heb je het niet en krijg je prachtige vergezichten.
Wij verbleven verschillende keren aan het Gardameer en kregen de raad van een kennis die in Bergamo woont dat we net als het regende de bergen moesten intrekken met de auto, omdat we na de regenbui de prachtigste en helderste vergezichten kregen voorgeschoteld... en gelijk heeft hij.
Wat de foto betreft, deze mocht gerust blijven zoals hij was. Voor mij zijn de kleuren in de up al iets te.
Liever de waarheidsgetrouwe weergave, en meer moet dat niet zijn.
Aan de lange schaduwen te zien was het ochtend of valavond en dan hoeven die kleuren voor mij niet zo uitbundig.
De boot met zijn vaarwater erachter maken deze af, zelfs de boot straalt nog rust uit omdat hij traag vaart.
Comment