Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Herfst aan het Donkmeer + update (kleurzweem)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Herfst aan het Donkmeer + update (kleurzweem)

Deze foto genomen dit weekend aan het Donkmeer. De zon ging langzaamaan al onder en gaf mooi licht op de herfstkleuren. Alleen jammer dat het een staalblauwe hemel was er niet wat wolkjes aanwezig waren... Daarmee ben ik er zelf precies niet helemaal uit...

ISO 125 - f/11 - 1/100 - 35mm

update (kleurzweem verwijdert)

Bedankt om te komen kijken!

Groetjes
    Roeliee
    Last edited by Roeliee; 3 november 2015, 09:19.
    Nikon D7100 + Nikon 70-200mm f4 + Nikon 85mm f 1.8 AF-S + Sigma 150mm f 2.8 EX DG OS HSM + Sigma 18-35 f1.8 DC HSM ART

Re: Herfst aan het Donkmeer

Voor mij een hele knappe foto waar ik opmerkingen over zou moeten gaan verzinnen... wat ik niet doe, dus .
    Waarom zou een staalblauwe hemel niet mooi kunnen wezen ?
    Wanneer je naar sommige streken/landen op reis gaat zie je soms niks anders, dus dan zouden we geen foto's mogen nemen .
    Nee hoor, dat staalblauw en de weerspiegeling er van is prima voor mij.
    Ik dacht op eerste zicht een beetje naar rechts kantelen, maar die paaltjes staan waarschijnlijk allemaal scheef, en andere echt goeie referentiepunten zijn er niet want de weerkaatsing van de bomen in het rimpelende water zijn ook niet betrouwbaar, dus zo laten maar.
    Last edited by Guest17; 2 november 2015, 15:05.

Comment

Mooi zo. Niks mis met die blauwe lucht. Een bewolkte lucht is ook mooi maar dan zou het in dit geval misschien wat te druk worden, hoofdonderwerp is voor mij hier toch de reflectie.
      Groetjes,
      Dominic

Comment

Mooie foto en blij je ook terug te zien hier. Het blauw doet hier geen afbreuk, er zitten voldoende kleuren in om geen wolken nodig te hebben. Alle aandacht gaat naar de spiegeling.
        Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

Comment

Sfeervolle opname, mag er zijn.
          Mvg Suske

Comment

Mooie reflectie en een mooie rimpeling in het water
            Peter
            mijn website : klik

Comment

Mooie herfstkleuren in de ondergaande zon.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                Voor mij een hele knappe foto waar ik opmerkingen over zou moeten gaan verzinnen... wat ik niet doe, dus .
                Waarom zou een staalblauwe hemel niet mooi kunnen wezen ?
                Wanneer je naar sommige streken/landen op reis gaat zie je soms niks anders, dus dan zouden we geen foto's mogen nemen .
                Nee hoor, dat staalblauw en de weerspiegeling er van is prima voor mij.
                Ik dacht op eerste zicht een beetje naar rechts kantelen, maar die paaltjes staan waarschijnlijk allemaal scheef, en andere echt goeie referentiepunten zijn er niet want de weerkaatsing van de bomen in het rimpelende water zijn ook niet betrouwbaar, dus zo laten maar.
                Oorspronkelijk geplaatst door zibro Bekijk bericht
                Mooi zo. Niks mis met die blauwe lucht. Een bewolkte lucht is ook mooi maar dan zou het in dit geval misschien wat te druk worden, hoofdonderwerp is voor mij hier toch de reflectie.
                Ikzelf vind het ook wel geslaagd hoor, maar ik dacht dat het voor sommigen allemaal té blauw zou zijn. Het blauw van de lucht plus dan nog eens de weerspiegeling. Niet dus, maar blij te horen dat het bij jullie in de smaak valt! Ik heb de foto proberen recht te zetten op de weerspiegeling van de paaltjes. Deze waren inderdaad ook al scheef hoor, maar toch ietwat daarop recht gezet. Bedankt voor de reactie!

Oorspronkelijk geplaatst door Anaisje Bekijk bericht
                Mooie foto en blij je ook terug te zien hier. Het blauw doet hier geen afbreuk, er zitten voldoende kleuren in om geen wolken nodig te hebben. Alle aandacht gaat naar de spiegeling.
                Ja, de laatste tijd lukt het niet meer echt om foto's te maken, vaak door tijdsgebrek…tot mijn spijt. Ik bezoek het forum wel nog geregeld maar gewoon als toeschouwer… Maar we doen ons best om zo nu en dan nog eens wat te posten!

Oorspronkelijk geplaatst door suske100 Bekijk bericht
                Sfeervolle opname, mag er zijn.
                Mvg Suske
                Oorspronkelijk geplaatst door blauwzwart Bekijk bericht
                Mooie reflectie en een mooie rimpeling in het water
                Peter
                Oorspronkelijk geplaatst door JPR Bekijk bericht
                Mooie herfstkleuren in de ondergaande zon.
                Bedankt
                Nikon D7100 + Nikon 70-200mm f4 + Nikon 85mm f 1.8 AF-S + Sigma 150mm f 2.8 EX DG OS HSM + Sigma 18-35 f1.8 DC HSM ART

Comment

Mooie reflectie en mooie herfstsfeer ! Het was dan ook schitterend weer ! Ik heb een gelig gevoel bij deze foto...toch wat kleurzweem?
                  www.erikthomas.be

Comment

mooie opname en kleurtjes !!!grts,Jozef
                    Hij ging met de TIJD mee,en is nooit terug gezien !!!

Comment

't Is heel knap!
                      vriendelijke groeten, Sien

Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black Fly Bekijk bericht
                        Mooie reflectie en mooie herfstsfeer ! Het was dan ook schitterend weer ! Ik heb een gelig gevoel bij deze foto...toch wat kleurzweem?
                        Bedankt voor je reactie. En je hebt gelijk in verband met de kleurzweem. De witbalans wat aangepast en de kleurzweem verwijdert. Zie update!

@Jozef en Bommasien: Bedankt voor jullie reactie!

Groetjes
                        Roeliee

Comment

Heel mooi, zeker die UP !
                          bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

Working...
                          X