Herfstkleuren met tegenlicht.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Tegenlicht
Collapse
X
-
-
Re: Tegenlicht
Een schilderijtje als het ware met een mooie zonneharp er in.
Jammer, voor mij althans, dat de te harde zon en de banding (met sensorvlek) in de hemel net teveel aandacht vragen.
MarcPerfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)
-
1:1 crop van maken zonder de banding want dat verpest het feest. verder echt wel topA7 f1.4 fuji F2 & F1.4
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Brombeer Bekijk berichtEen schilderijtje als het ware met een mooie zonneharp er in.
Jammer, voor mij althans, dat de te harde zon en de banding (met sensorvlek) in de hemel net teveel aandacht vragen.
Marc
Comment
-
-
Heel mooi licht.
Ik volg ivm de banding, maar ik vraag me af wat dit veroorzaakt??
Er zit ook op sommige bladen iets onnatuurlijk blauw (vooral linksboven)Nikon D750 - Nikkor 24-70 F2.8 - Nikkor 70-200 F2.8 VRII - Nikkor 50 F1.8 - Nikon SB910
Imac 21,5" 2,9GHz Quad-core Intel Core i5 - 16 GB DDR3 SDRAM
Comment
-
-
Spijtig van toch wel zeer duidelijke banding. Ik zou de bewerking nog eens opnieuw proberen want de foto heeft potentieel !
Comment
-
-
Toch proficiat met je HoFVriendelijke groet, laGrange
http://lagrange.1x.com
"You don't take a photograph, you make it" Ansel Adams
Comment
-
Je stond op een interessante plek met interessant maar zeer moeilijk hard licht. Je maakt de foto en gaat bewerken... En je gaat door met bewerken... En je haalt een HOF...
Heb je hier iets aan zonder een motivatie?
In deze situaties kies ik meestal voor HDR. Geeft ruimte indien het nodig is. Door je bewerking en vermoedelijk verandering van bitdiepte heb je ongelooflijk veel banding gekregen. Ook zijn de kleuren volledig onnatuurlijk geworden wat erg jammer is. In je compo zou je eventueel de braamstruikr rechts nog wel weg kunnen werken. Ook zou je de boomstammen wel wat lichter kunnen krijgen.
Ik denk dat deze foto je wel een uitgangspositie kan geven van meer. Misschien kun je de basis foto nog eens bekijken of kun je teruggaan, eventueel met een beestje mist.
Comment
-
Toch proficiat.
Niet perfect, maar mooi genoeg.
Comment
Comment