Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tegenlicht

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Tegenlicht

Proficiat met uw HOF..
    Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
    MIJN WEBSITE

Comment

Onbegrijpelijke HOF foto, ik zal beleefd blijven en je proficiat wensen.
      Bij ons in de les is dit vuilbak maar smaken verschillen.
      mvg,
      Eddy
      Smaken verschillen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door eddy007 Bekijk bericht
        Onbegrijpelijke HOF foto, ik zal beleefd blijven en je proficiat wensen.
        Bij ons in de les is dit vuilbak maar smaken verschillen.
        mvg,
        Eddy
        +1 en ik wil zeker niet persoonlijk worden, maar dat BD dit in de HoF zet vind ik vooral spijtig voor de fotograaf die zo verwachtingen krijgt die....
        nikon coolpix s9100

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door leviathanfd Bekijk bericht
          Je stond op een interessante plek met interessant maar zeer moeilijk hard licht. Je maakt de foto en gaat bewerken... En je gaat door met bewerken... En je haalt een HOF...
          Heb je hier iets aan zonder een motivatie?
          In deze situaties kies ik meestal voor HDR. Geeft ruimte indien het nodig is. Door je bewerking en vermoedelijk verandering van bitdiepte heb je ongelooflijk veel banding gekregen. Ook zijn de kleuren volledig onnatuurlijk geworden wat erg jammer is. In je compo zou je eventueel de braamstruikr rechts nog wel weg kunnen werken. Ook zou je de boomstammen wel wat lichter kunnen krijgen.
          Ik denk dat deze foto je wel een uitgangspositie kan geven van meer. Misschien kun je de basis foto nog eens bekijken of kun je teruggaan, eventueel met een beestje mist.
          Interessante feedback die je hier krijgt...

Volgens mij is de foto niet van die kwaliteit dat die in de HOF thuishoort. Maar ik beslis niet en dus is mijn mening hierover niet relevant ;-). Uiteraard wens ik je wel proficiat met je HOF !
          www.erikthomas.be

Comment

Ik sta zelf ook verstomd van de hof, ik had deze maar gepost om enkele reacties te krijgen. Alles is perceptie ik denk hetzelfde in sommige fotowedstrijden, waar ik prijswinnaars en niet aanvaarde werken soms niet van elkaar kan onderscheiden. Dank voor de commentaren, ik ga de basisfoto nog eens onder handen nemen.
            .

Comment

HOF? Ik moest het even nakijken en het klopt nog ook.
              Met alle respect naar u als persoon maar met die banding is dit echt niet goed.
              Anders wel een mooi herfstplaatje.

Comment

Ik erger me al langer aan het HOF-gebeuren en volg dus de opmerkingen.
                Maar toch een dikke proficiat dat je de kritiek op je foto zo sportief opvat.
                Hij is trouwens in beginnershoek gepost, wat wel wat tolerantie verdient ...

Comment

proficiat met je HOF!
                  of deze foto hof waardig is? laat ik over aan zij die hier het zeggen in hebben.
                  dat ik me vragen tel bij manier van selecteren, ga ik niet ontkennen.
                  maar dit zijn ook niet de zaken die hier mogen tellen.
                  het belangrijkste is en blijft dat we aan elkaar de kleine kneepjes vertellen.....
                  en die heb je toch wel al mooi gekregen.

Comment

Proficiat met de Hof.
                    Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

Comment

Wat die banding betreft, ben ik van overtuigd dat het weggewerkt kan worden.
                      Misschien een tweede foto exporteren waar enkel dat hoekje lucht perfect zit.
                      En dan plaats je die over je huidige foto met een 2e layer waar je dat hoekje lucht aan een vloeiende overgang hebt, en met 'layer masks' oppoetsen zodat het niet te zien valt.
                      De rest van de plaat is overigens prachtig.

Comment

En ik schreef dan nog dat die banding deze mooie foto om zeep hielp..... .
                        Begin me van langs om meer af te vragen of ik er überhaupt wel iets van ken .
                        Grapje, maar je begrijpt mij en de anderen wel denk ik.

Goed dat je zelf van plan bent om de bewerking nog eens opnieuw te doen .
                        Ben er van overtuigd dat je er zeker een wèl HOF-waardige foto kan van maken.
                        En die HOF "jury" heeft ook wel eens een slechte dag of week of maand zeker.

Comment

Working...
                        X