Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

steen, staal, lucht en licht - III

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• steen, staal, lucht en licht - III

Op aanvraag een keertje in zwart/wit.
    De lantaarn heb ik er bijgenomen in al mijn composities - want anders zou mijn titel niet kloppen

mijn website : klik

Re: steen, staal, lucht en licht - III

Vond de vorige beter.
    De paal die er hier in het midden van de foto uit springt lijkt me wat ongelukkig gekozen.
    Maar...dat is maar één mening.

Marc
    Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

Comment

Mooie B/W omzetting, de paal moest er voor mij niet bij.
      Mooie compo ook!
      Nikon D750 - Nikkor 24-70 F2.8 - Nikkor 70-200 F2.8 VRII - Nikkor 50 F1.8 - Nikon SB910
      Imac 21,5" 2,9GHz Quad-core Intel Core i5 - 16 GB DDR3 SDRAM

Comment

Goede omzetting, de paal had er inderdaad niet gehoeven maar hij was er hé.

voor mij zeker zo goed als in kleur
        bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

Afgaande op de reacties lijkt men dit de minste te vinden van de 2 getoonde foto's.
          Persoonlijk vind ik dit de betere - maar dan wel in de kleurenversie (zie showcase architectuur).
          Ik vind deze compo sterker omdat er meer lijntjes vanuit de hoeken vertrekken.
          Hierbij is niet aan het formaat geraakt - beide foto's zijn pure 2/3 formaten.
          Ook goed vind ik dat de hoeklijn van het metselwerk en de lantaarnpaal op één rechte liggen.
          Ook de gevellijn (corniche) boven en de lijn van het gebogen plaatwerk liggen ongeveer in elkaars verlengde.
          De lichtinval op de twee vlakken van het metselwerk zorgt voor twee verschillende kleuren/grijswaarden - vooral in de kleurenversie komt dat mooi uit
          En natuurlijk ook het feit dat alle vertikale lijnen elkaar gaan kruisen in het vluchtpunt ergens ginder boven.
          De Z/W omzetting was niet eenvoudig - ik heb er meerdere gemaakt alvorens deze te plaatsen.
          Maar ik vind de kleurenversie beter - wellicht omdat er slechts een beperkt aantal kleuren in deze plaat zitten - blauw, oranje, grijs, wit, zwart
          De stijl van de lantaarn is modern - net zoals het gebouw. Voor mij geeft hij een invulling aan de lucht rechts - en hij is natuurlijk ook een belangrijk element in mijn compo.
          Das mijn persoonlijke mening - met dank en respect voor het delen van jullie mening.
          Peter
          Last edited by blauwzwart; 23 oktober 2015, 15:25.
          mijn website : klik

Comment

Working...
          X