Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vergeet-mij-nietjes gestapeld

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Vergeet-mij-nietjes gestapeld

Met blinde passagier.

0.8s - f7.1 - iso200 - 100mm (X 16 CombineZP)

Bedankt voor de bijkomende commentaren op m'n vorige topic(s)

En bedankt voor je tijd.

Marc
    Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

Re: Vergeet-mij-nietjes gestapeld

Mooi in beeld gebracht met prachtige achtergrond.
    Mvg Suske

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door suske100 Bekijk bericht
      Mvg Suske
      +1 ! Mooi gedaan en inderdaad een heel mooie BG !
      www.erikthomas.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black Fly Bekijk bericht
        +1 ! Mooi gedaan en inderdaad een heel mooie BG !
        En daarmee is dan alles ge zegt. Mooi gedaan.

Comment

Technisch mooi uitgevoerd.
          Knappe compo.
          Je BG kleur is niet mijn persoonlijke smaak hier maar wel mooi zacht.
          mvg,
          Eddy
          Smaken verschillen

Comment

fleurig mooi!
            vriendelijke groeten, Sien

Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

Comment

Staat mooi in beeld maar de bg-kleur lijkt mij eerder onnatuurlijk
              bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door suske100 Bekijk bericht
                Mvg Suske
                +1
                tof !!!grts,Jozef
                Hij ging met de TIJD mee,en is nooit terug gezien !!!

Comment

Vriendelijke dank voor de commentaren.

@Frakske:
                  In feite Frans, is het mijn schuld dat de achtergrond onnatuurlijk is. Hij lijkt niet onnatuurlijk maar is compleet artificieel en was niet per sé bedoeld om natuurlijk over te komen.
                  Ik was benieuwd hoeveel mensen hier mee zouden zijn met de termen "gestapeld" en "X 16 CombineZP."
                  Je weet ondertussen dat ik een "deugnietje" ben en de geplaatste foto betrof in alle opzichten een oefening voor mezelf.
                  Om zoveel mogelijk te trachten mijn grenzen te verleggen en bepaalde zaken onder de knie te krijgen heb ik zelf achtergronden gemaakt op pc. Sommige daarvan zijn inderdaad volledig uit de lucht gegrepen en andere dan weer werden bedoeld om realistisch te lijken. Het onderwerp, de vergeet-mij-nietjes werden per achtergrond een zestien maal gefotografeerd met een macroslede (anders is deze dof niet te halen op f7.1) om te oefenen op focus-stacking en nadien samengevoegd met de software CombineZP. Deze software lijkt mij fouten te maken in "filling gaps" en "remove islands." Het zou natuurlijk ook kunnen dat mijn fracties van millimeters met de slede te groot waren. Enfin...flink wat nabewerking om deze fouten er uit te halen. En nog flink wat te oefenen tot ik het nog beter kan.
                  De achtergronden werden niet afgedrukt maar gewoon op PC weergegeven. De blommekes stonden gewoon voor het scherm in het bloempotje waarin ze gegroeid waren. Er zijn geen vergeet-mij-nietjes gekwetst geraakt of omgekomen bij mijn experiment

Men zou dit natuurlijk kunnen beschouwen als "bezigheidstherapie" maar voor mezelf is het een oefening (tijdens de minder goed weer dagen) om dmv ervaring wat bij te leren. En ik zeg maar:"Ieder diertje zijn pleziertje." (Net zoals die lama's )
                  Hier nog een paar uit deze reeks. (Niet bedoeld om te beoordelen daar ze niet naverscherpt werden.)

Mochten er mensen zijn die zich afvragen wat die "blinde passagier" inhoudt: wel die zit op het hoogste bloemetje aan de onderzijde (Bladluis)

Marc
                  Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Brombeer Bekijk bericht
                    Vriendelijke dank voor de commentaren.

@Frakske:
                    In feite Frans, is het mijn schuld dat de achtergrond onnatuurlijk is. Hij lijkt niet onnatuurlijk maar is compleet artificieel en was niet per sé bedoeld om natuurlijk over te komen.
                    Ik was benieuwd hoeveel mensen hier mee zouden zijn met de termen "gestapeld" en "X 16 CombineZP."
                    Je weet ondertussen dat ik een "deugnietje" ben en de geplaatste foto betrof in alle opzichten een oefening voor mezelf.
                    Om zoveel mogelijk te trachten mijn grenzen te verleggen en bepaalde zaken onder de knie te krijgen heb ik zelf achtergronden gemaakt op pc. Sommige daarvan zijn inderdaad volledig uit de lucht gegrepen en andere dan weer werden bedoeld om realistisch te lijken. Het onderwerp, de vergeet-mij-nietjes werden per achtergrond een zestien maal gefotografeerd met een macroslede (anders is deze dof niet te halen op f7.1) om te oefenen op focus-stacking en nadien samengevoegd met de software CombineZP. Deze software lijkt mij fouten te maken in "filling gaps" en "remove islands." Het zou natuurlijk ook kunnen dat mijn fracties van millimeters met de slede te groot waren. Enfin...flink wat nabewerking om deze fouten er uit te halen. En nog flink wat te oefenen tot ik het nog beter kan.
                    De achtergronden werden niet afgedrukt maar gewoon op PC weergegeven. De blommekes stonden gewoon voor het scherm in het bloempotje waarin ze gegroeid waren. Er zijn geen vergeet-mij-nietjes gekwetst geraakt of omgekomen bij mijn experiment

Men zou dit natuurlijk kunnen beschouwen als "bezigheidstherapie" maar voor mezelf is het een oefening (tijdens de minder goed weer dagen) om dmv ervaring wat bij te leren. En ik zeg maar:"Ieder diertje zijn pleziertje." (Net zoals die lama's )
                    Hier nog een paar uit deze reeks. (Niet bedoeld om te beoordelen daar ze niet naverscherpt werden.)

Mochten er mensen zijn die zich afvragen wat die "blinde passagier" inhoudt: wel die zit op het hoogste bloemetje aan de onderzijde (Bladluis)

Marc
                    Je hoeft u tegenover mij niet te verantwoorden hoor, ik heb ook al ooit bg's gemaakt op de pc of geprojecteerd met de diaprojector in analoge tijden ...
                    Dat "spelen" op de manier dat jij het daar doet, 16 verschillende achtergronden en dan nog gaan stacken ... ik zie het mij niet doen ... mijn respect daarvoor
                    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

knap gedaan - zeker na het lezen van die uitleg
                      Peter
                      mijn website : klik

Comment

prachtig beeld en na het lezen van de uitleg hoe deze tot stand gekomen is toch beetje minder favoriet, maar ieder zijn ding natuurlijk.....
                        Al blijf ik het toch een prachtig beeld vinden hoor....

mvgr
                        Freddy
                        https://fredor2.wixsite.com/portfolio-freddy-1

Comment

Working...
                        X