Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

bloedrood

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• bloedrood

vriendelijke groeten, Sien

Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

Re: bloedrood

Is inderdaad bloedrood... maar naar mijn mening is een en ander niet onder controle.
    Zo lopen de blaadjes (vooral) linksboven helemaal in elkaar over, het wordt dus een rood vlak in plaats van afzonderlijke rode blaadjes.
    Naar mijn mening ook wat overbelicht. Ook de witte vlekken rechtsboven zijn merkwaardig.
    Scherpte lijkt me wel goed te liggen.
    "I never worry about the future. It comes soon enough." (Albert Einstein)

Comment

ja iets anders dan de bloedmaan, maar toch wat overbelichting , als je in RAW fotografeert dan kan je eens goed met
      de schuivertjes werken,
      mvg

Comment

Is lichtjes overbelicht en misschien komt er wat meer detail in de bloemblaadjes als de saturatie van het rood wat gemilderd wordt
        bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

Inderdaad rood, dat is het minste watje er van kan zeggen
          Met bovenstaande reacties kan je volgens mij al wat verder.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door boudini Bekijk bericht
            Inderdaad rood, dat is het minste watje er van kan zeggen
            Met bovenstaande reacties kan je volgens mij al wat verder.
            +1
            grts,Jozef
            Hij ging met de TIJD mee,en is nooit terug gezien !!!

Comment

Ik zou de kleuren iets bijwerken!

mvg

marcel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
                Is lichtjes overbelicht en misschien komt er wat meer detail in de bloemblaadjes als de saturatie van het rood wat gemilderd wordt
                Sien, ik meen me te herinneren dat je met oa LR werkt. Er is daar een heel simpele manier om Frakske zijn voorstel toe te passen.
                Heb er voor jou een eenvoudig filmpje van 1.20 minuten van gemaakt. Je kunt het HIER bekijken.
                Aangezien ik kleuren en vooral bewerkingen nogal smaakgebonden vind beperk ik mij tot de methode die je zou kunnen toepassen. Je moet zelf maar kiezen in hoeverre je wil "schuiven." Je weet ook
                dat je met schuivertjes er vlug over bent hé...dus met mate toepassen.
                Gezien de grootte van filmbestanden blijft deze link maar een weekje geldig. Mocht het allemaal wat vlug gaan gewoon nu en dan eens op pauze klikken.
                Veel succes.

Marc

Toevoeging:
                Bijna vergeten...niet op je jpg maar op je raw werken als 't kan.
                Last edited by Brombeer; 30 september 2015, 21:34. Reden: Toevoeging
                Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

Comment

Working...
                X