Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Macho maakt....

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Macho maakt....

zich klaar voor een aangename maar zware nacht!

f5.6 1/800 -1/3 ISO320 400mm

Bedankt om te kijken en bedankt² voor de reactie
    Last edited by Marcel Raspoet; 24 september 2015, 20:16.

Re: Macho maakt....

Goed moment en mooi warm licht.
    mvg,
    Eddy
    Smaken verschillen

Comment

Mooi beeld met knap licht.

Comment

Jammer dat het hert dichtbij de bomen staat. Zo wordt alles scherp. De kleuren helpen ook niet om het dier te onderscheiden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GTrotter Bekijk bericht
          Jammer dat het hert dichtbij de bomen staat. Zo wordt alles scherp. De kleuren helpen ook niet om het dier te onderscheiden.
          +1
          grts,Jozef
          Hij ging met de TIJD mee,en is nooit terug gezien !!!

Comment

mooi misschien wat rechts croppen om hem nog meer centraler te maken, jammer dat de achtergrond niet wat
            minder scherp is
            mvg

Comment

Erg knap,zalig dit te mogen/kunnen vastleggen!
              vriendelijke groeten, Sien

Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mvdd Bekijk bericht
                mooi misschien wat rechts croppen om hem nog meer centraler te maken, jammer dat de achtergrond niet wat
                minder scherp is
                mvg
                Ben het met de commentaar eens. Het hert komt niet genoeg los van de achtergrond maar dat heeft men niet in de hand. Knappe opname.
                Mvg Suske

Comment

De foto is genomen op 400mm, F5.6. Indien je niet over een lichtsterkere lens beschikt die je nog verder kan openzetten, kan het niet anders in dit geval. De bok staat hier te dicht bij de bosrand om hem nog vrij te kunnen krijgen.
                  Je kan ook afwachten of de bok niet dichter naar de fotografen toekomt en wat verder van het bos afstaat. Als die te dicht komt, wat best mogelijk is, krijg je de bok bijna niet meer volledig in beeld. Tevens heb je niet altijd de ruimte om wat uit te wijken zonder de andere fotografen te hinderen. Zoals meestal als er iets te beleven is ben je zelden alleen op dergelijke locaties. Als hier 2 km van mijn deur de Buidelmeesjes waren kwam men van Frankrijk afgezakt om dat zeldzame vogeltje te fotograferen. Idem met de baardmannetjes in de buurt. Je staat bijna schouder aan schouder om een goed plekje te delen vanwaar je de opname nog kan maken.
                  Dergelijke beelden zitten in mijn archief, op enkele na heb ik vergelijkbare resultaten behaald met dezelfde instellingen en 100-400mm lens. Ik kreeg dezelfde commentaren hier op de Edelherten.
                  Ik hoop dat je hebt kunnen genieten van het moment om het Edelhert vast te leggen, ik alvast wel toen.
                  Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mvdd Bekijk bericht
                    minder scherp is
                    mvg
                    Ik weet niet hoe of waar je compositie hebt geleerd maar het was zeker niet geslaagd.
                    Het is niet de eerste maal dat je het advies geeft om het onderwerp centraal te zetten, dit is dikwijls fout (niet altijd).
                    Leer eens iets over sterke lijnen en sterke punten van een compo, over negatieve ruimte en geef vooral geen verkeerd advies.
                    mvg,
                    Eddy
                    Smaken verschillen

Comment

Knappe compo knappe foto, wel inderdaad spijtig dat het onderwerp een beetje verloren gaat in de drukke achtergrond.
                      www.erikthomas.be

Comment

Goed moment gekozen om af te drukken
                        Peter
                        mijn website : klik

Comment

Moet ze maar voor de lens krijgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Anaisje Bekijk bericht
                            De foto is genomen op 400mm, F5.6. Indien je niet over een lichtsterkere lens beschikt die je nog verder kan openzetten, kan het niet anders in dit geval. De bok staat hier te dicht bij de bosrand om hem nog vrij te kunnen krijgen.
                            Je kan ook afwachten of de bok niet dichter naar de fotografen toekomt en wat verder van het bos afstaat. Als die te dicht komt, wat best mogelijk is, krijg je de bok bijna niet meer volledig in beeld. Tevens heb je niet altijd de ruimte om wat uit te wijken zonder de andere fotografen te hinderen. Zoals meestal als er iets te beleven is ben je zelden alleen op dergelijke locaties. Als hier 2 km van mijn deur de Buidelmeesjes waren kwam men van Frankrijk afgezakt om dat zeldzame vogeltje te fotograferen. Idem met de baardmannetjes in de buurt. Je staat bijna schouder aan schouder om een goed plekje te delen vanwaar je de opname nog kan maken.
                            Dergelijke beelden zitten in mijn archief, op enkele na heb ik vergelijkbare resultaten behaald met dezelfde instellingen en 100-400mm lens. Ik kreeg dezelfde commentaren hier op de Edelherten.
                            Ik hoop dat je hebt kunnen genieten van het moment om het Edelhert vast te leggen, ik alvast wel toen.

Ik heb ze niet opgeteld, maar waarschijnlijk meer dan 200 fotografen, als het er geen 300 waren, schouder aan schouder. Een 100-400 f5.6 is geen topmateriaal om zoiets te fotograferen. Er waren daar andere kanonnen!

mvg

marcel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door eddy007 Bekijk bericht
                              Goed moment en mooi warm licht.
                              mvg,
                              Eddy
                              Compo wat het moet zijn (mijn mening) en ja, indien de bok wat verder van de bomen had gestaan was het misschien nog beter geweest... indien en als... wel het juiste moment, mooi warm licht, ... voor mij ontbreekt enkel nog het geluid (en vooral er zelf bij zijn)...
                              "I never worry about the future. It comes soon enough." (Albert Einstein)

Comment

Working...
                              X