Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Macho maakt....
Collapse
X
-
Labels: Geen
-
-
Re: Macho maakt....
Goed moment en mooi warm licht.
mvg,
EddySmaken verschillen
-
Oorspronkelijk geplaatst door GTrotter Bekijk berichtJammer dat het hert dichtbij de bomen staat. Zo wordt alles scherp. De kleuren helpen ook niet om het dier te onderscheiden.
grts,JozefHij ging met de TIJD mee,en is nooit terug gezien !!!
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door mvdd Bekijk berichtmooi misschien wat rechts croppen om hem nog meer centraler te maken, jammer dat de achtergrond niet wat
minder scherp is
mvg
Mvg Suske
Comment
-
De foto is genomen op 400mm, F5.6. Indien je niet over een lichtsterkere lens beschikt die je nog verder kan openzetten, kan het niet anders in dit geval. De bok staat hier te dicht bij de bosrand om hem nog vrij te kunnen krijgen.
Je kan ook afwachten of de bok niet dichter naar de fotografen toekomt en wat verder van het bos afstaat. Als die te dicht komt, wat best mogelijk is, krijg je de bok bijna niet meer volledig in beeld. Tevens heb je niet altijd de ruimte om wat uit te wijken zonder de andere fotografen te hinderen. Zoals meestal als er iets te beleven is ben je zelden alleen op dergelijke locaties.Als hier 2 km van mijn deur de Buidelmeesjes waren kwam men van Frankrijk afgezakt om dat zeldzame vogeltje te fotograferen. Idem met de baardmannetjes in de buurt. Je staat bijna schouder aan schouder om een goed plekje te delen vanwaar je de opname nog kan maken.
Dergelijke beelden zitten in mijn archief, op enkele na heb ik vergelijkbare resultaten behaald met dezelfde instellingen en 100-400mm lens. Ik kreeg dezelfde commentaren hier op de Edelherten.
Ik hoop dat je hebt kunnen genieten van het moment om het Edelhert vast te leggen, ik alvast wel toen.Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door mvdd Bekijk berichtmooi misschien wat rechts croppen om hem nog meer centraler te maken, jammer dat de achtergrond niet wat
minder scherp is
mvg
Het is niet de eerste maal dat je het advies geeft om het onderwerp centraal te zetten, dit is dikwijls fout (niet altijd).
Leer eens iets over sterke lijnen en sterke punten van een compo, over negatieve ruimte en geef vooral geen verkeerd advies.
mvg,
EddySmaken verschillen
Comment
-
Knappe compo knappe foto, wel inderdaad spijtig dat het onderwerp een beetje verloren gaat in de drukke achtergrond.
Comment
-
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Anaisje Bekijk berichtDe foto is genomen op 400mm, F5.6. Indien je niet over een lichtsterkere lens beschikt die je nog verder kan openzetten, kan het niet anders in dit geval. De bok staat hier te dicht bij de bosrand om hem nog vrij te kunnen krijgen.
Je kan ook afwachten of de bok niet dichter naar de fotografen toekomt en wat verder van het bos afstaat. Als die te dicht komt, wat best mogelijk is, krijg je de bok bijna niet meer volledig in beeld. Tevens heb je niet altijd de ruimte om wat uit te wijken zonder de andere fotografen te hinderen. Zoals meestal als er iets te beleven is ben je zelden alleen op dergelijke locaties.Als hier 2 km van mijn deur de Buidelmeesjes waren kwam men van Frankrijk afgezakt om dat zeldzame vogeltje te fotograferen. Idem met de baardmannetjes in de buurt. Je staat bijna schouder aan schouder om een goed plekje te delen vanwaar je de opname nog kan maken.
Dergelijke beelden zitten in mijn archief, op enkele na heb ik vergelijkbare resultaten behaald met dezelfde instellingen en 100-400mm lens. Ik kreeg dezelfde commentaren hier op de Edelherten.
Ik hoop dat je hebt kunnen genieten van het moment om het Edelhert vast te leggen, ik alvast wel toen.
Ik heb ze niet opgeteld, maar waarschijnlijk meer dan 200 fotografen, als het er geen 300 waren, schouder aan schouder. Een 100-400 f5.6 is geen topmateriaal om zoiets te fotograferen. Er waren daar andere kanonnen!
mvg
marcel
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door eddy007 Bekijk berichtGoed moment en mooi warm licht.
mvg,
Eddy"I never worry about the future. It comes soon enough." (Albert Einstein)
Comment
Comment