Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Yep, heb me al een paar weken bezig gehouden met de aanleg van een fotografeer plek in men tuin....hier het eerste resultaat....een zwarte roodstaart vrouwtje
Ik ook, al vind ik deze niet vlijmscherp... compo, achtergrond... allemaal OK!
Hier volg ik.
PS. Zou het niet kunnen dat dit een jong is van de zwarte roodstaart ipv een vrouwtje ?
Vrouwtjes hebben volgens mij (en ook volgens mijn vogel-encyclopedie ) wat meer zwart aan de kop, maar zouden verder wel goed op jongen lijken.
Mannetjes hebben een uitgesproken zwarte kop.
Tot zover de 'het betoog' van een ex-vogelkweker .
PS. Zou het niet kunnen dat dit een jong is van de zwarte roodstaart ipv een vrouwtje ?
Vrouwtjes hebben volgens mij (en ook volgens mijn vogel-encyclopedie ) wat meer zwart aan de kop, maar zouden verder wel goed op jongen lijken.
Mannetjes hebben een uitgesproken zwarte kop.
Tot zover de 'het betoog' van een ex-vogelkweker .
gelijk heb je djvan het is een jongske....
Thx voor de reacties ....alleen dat van die scherpte zie ik toch niet zo goed....maar zal dus duidelijk aan mij liggen aangezien er meerderen waren die de onscherpte wel zien.....terwijl ik er eigenlijk van overtuigd was om prima op scherpte te zitten zie zijn rechtopstaande veertjes op zijn rug door de wind een beetje omhoog geblazen...
De scherpte zit hier op de staart en het voederhuis en niet op het kopje. De minste beweging aan 1/160 van dat kopje is voldoende om daar al minder scherpte te hebben.
In elk geval werkt de BG heel goed mee, Niets dat stoort in je beeld. Veel plezier komende winter.
Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.
De scherpte zit hier op de staart en het voederhuis en niet op het kopje. De minste beweging aan 1/160 van dat kopje is voldoende om daar al minder scherpte te hebben.
In elk geval werkt de BG heel goed mee, Niets dat stoort in je beeld. Veel plezier komende winter.
+1
Volledig mee eens.
Hier ga je idd. véél plezier aan beleven en vooral in de winter.
mvg,
Eddy
ik zie het nu ook toch wel....voorlopig heb ik dat voederhuisje kort bij die plaats gebracht omdat de vogeltjes in men tuin dit huisje kennen. Aangaande de sluitertijd....hoop ik toch deze te kunnen opschroeven later in het jaar als al het lover van de bolcatalpa af is...men plaatsje is nu net onder die boom.....bedankt voor jullie eerlijke en leerzame opmerkingen....
Comment