Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Les parapluies de Cherbourg

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Les parapluies de Cherbourg

    Titel klopt niet helemaal, het is er maar ééntje, het is dan nog een parasol, maar wel in Cherbourg.
    Benieuwd of de opmerking die ik verwacht er ook gaat komen .


    De originele die ik enkel verkleind heb tot 1024 pix.

    Last edited by Guest17; 6 september 2015, 11:42.

  • #2
    Re: Les parapluies de Cherbourg

    Ik weet niet of je deze opmerking verwacht: ik hou van de schakeringen in het duinengras, eerst vond ik: mmm... te veel verscherpt, maar ik begrijp dat je dit effect wenst te bekomen en als ik er een tijdje naar kijk hou ik er wel van. Het blauw van de lucht daarentegen daar houd ik minder van.
    www.erikthomas.be

    Comment


    • #3
      Re: Les parapluies de Cherbourg

      De opzet vind ik wel mooi, foto met een verhaal.
      Het heeft nu wel niets te maken met uw opmerking van gisteren, maar het gras vind ik te veel verscherpt, het kijkt naar mijn mening niet aangenaam. Blijkbaar hebben we een andere mening over scherpte

      Comment


      • #4
        Re: Les parapluies de Cherbourg

        Mooie compo maar vind ook het geheel wel iets te veel verscherpt.
        Een stukje voorgrond - beetje zand - had misschien ook wel gemogen voor mij - maar dat was misschien niet mogelijk.
        Peter
        mijn website : klik

        Comment


        • #5
          Re: Les parapluies de Cherbourg

          Dit soort voorgrond is snel teveel verscherpt en als je verkleint wordt dat nog erger.
          Ik vind de compo, de kleuren en de sfeer wel super.
          mvg,
          Eddy
          Smaken verschillen

          Comment


          • #6
            Re: Les parapluies de Cherbourg

            Vier reacties en vier keer prijs .
            Dit is nu waarschijnlijk de eerste foto die ik hier plaats aan dewelke nul komma nul werd verscherpt.
            Ik zie zelf dat het op overscherp lijk, maar de enige reden zou misschien deze zijn die Eddy aanhaalt, dat het erger wordt bij het verkleinen.
            Ik zie dat (over)scherpe zelfs op de originele, op ware grootte dus.
            Wat valt daar aan te doen ? We willen altijd maar objectieven die scherp, scherper, scherpst zijn maar dan krijg je dit.
            Iemand met een oplossing ?

            Comment


            • #7
              Re: Les parapluies de Cherbourg

              Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
              Vier reacties en vier keer prijs .
              Dit is nu waarschijnlijk de eerste foto die ik hier plaats aan dewelke nul komma nul werd verscherpt.
              Ik zie zelf dat het op overscherp lijk, maar de enige reden zou misschien deze zijn die Eddy aanhaalt, dat het erger wordt bij het verkleinen.
              Ik zie dat (over)scherpe zelfs op de originele, op ware grootte dus.
              Wat valt daar aan te doen ? We willen altijd maar objectieven die scherp, scherper, scherpst zijn maar dan krijg je dit.
              Iemand met een oplossing ?

              Iedereen mooi beetgenomen. Mooie foto en je hebt gelijk over scherpte en het materiaal dat wij wensen.
              Ik verscherp een heel enkele keer, maar dat is echt zeldzaam want vind het doorgaans scherp zat.

              Mooie foto, compo en ....
              http://www.smuttynose.nl

              Comment


              • #8
                Re: Les parapluies de Cherbourg

                Het beeld verteld een verhaal. Wat de scherpte betreft ben ik het eens met Eddy.
                Mvg Suske

                Comment


                • #9
                  Re: Les parapluies de Cherbourg

                  Oorspronkelijk geplaatst door eddy007 Bekijk bericht
                  Dit soort voorgrond is snel teveel verscherpt en als je verkleint wordt dat nog erger.
                  Ik vind de compo, de kleuren en de sfeer wel super.
                  mvg,
                  Eddy
                  ik volg
                  grts,Jozef
                  Hij ging met de TIJD mee,en is nooit terug gezien !!!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Les parapluies de Cherbourg

                    Oorspronkelijk geplaatst door olivetti Bekijk bericht
                    Iedereen mooi beetgenomen. Mooie foto en je hebt gelijk over scherpte en het materiaal dat wij wensen.
                    Ik verscherp een heel enkele keer, maar dat is echt zeldzaam want vind het doorgaans scherp zat.

                    Mooie foto, compo en ....
                    Het is/was geen kwestie van iemand beet te nemen, maar ik dacht gewoon bij het bekijken van deze foto dat deze opmerking wel zou gemaakt worden.
                    Zoals reeds gemeld had ik het reeds opgemerkt bij de originele, vandaar mijn toevoeging bij het plaatsen van de foto.
                    Misschien moet ik eens proberen om het duingras wat waziger te maken, te blurren, maar misschien wordt het dan zelfs slechter.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Les parapluies de Cherbourg

                      Heel goed gezien. Ietsje meer gras en lucht op 2/3 had deze m i nog sterker gemaakt

                      Comment


                      • #12
                        Re: Les parapluies de Cherbourg

                        't ligt niet aan de lens hoor denk ik
                        Contrast verhogen heeft ook een verscherpend effect in fotobewerking.
                        Verscherpen is eigenlijk het contrast verhogen aan de randen.
                        Gras - vooral bij zonnig weer - is eigenlijk niet anders dan randen.
                        Ik denk dat deze foto beter/natuurlijker zal worden door het contrast te verlagen
                        Probeer eens - ben benieuwd
                        Peter
                        mijn website : klik

                        Comment


                        • #13
                          Re: Les parapluies de Cherbourg

                          Het gras oogt hier iets of wat onnatuurlijk maar daarom niet negatief geeft mi een speciaal en apart effect
                          vriendelijke groeten, Sien

                          Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

                          Comment


                          • #14
                            Re: Les parapluies de Cherbourg

                            Ik heb er eens de originele bijgeplaatst die enkel verkleind werd zonder enige andere wijziging.
                            Ziet er volgens mij toch iets beter uit.
                            Zal dan waarschijnlijk toch te maken hebben met het verhogen van het contrast, alhoewel niet zo geweldig veel verhoogd werd.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Les parapluies de Cherbourg

                              ga voor de Originele Djivan,tof !!! oogt beter,grts,Jozef
                              Hij ging met de TIJD mee,en is nooit terug gezien !!!

                              Comment

                              Working...
                              X