Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Mijn eerste bewerking in PE. + ORIGINEEL
Collapse
X
-
-
Re: Mijn eerste bewerking in PE.
Deze doet het zo niet bij mij, ik heb zo het gevoel dat de page op de achtergrond gekleefd werd...
Te veel verscherpt ?
Stengels houden zo ook abrupt op, waar zit die page eigenlijk op ? Links van de linkse stengel zijn er precies ook nog bewerkingsresten (ook aan de rechter stengel trouwens).
(die plant kan ik ook al niet thuisbrengen...)
Zal wel aan mij liggen... wellicht ben ik jaloers omdat ik dit jaar nog niet één koninginnenpage heb gezien (pas gisteren mijn eerste blauwtje, stel je voor!)...
Nee, voor mij niet OK. We hebben al veel knappere dingen van jou gezien !
Het is me ook niet duidelijk wat je bedoeling was/is.... als het de bedoeling was om de achtergrond te vervangen dan is dat als eerste bewerking in PE natuurlijk al heel erg behoorlijk..."I never worry about the future. It comes soon enough." (Albert Einstein)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ifiamminghi Bekijk berichtDeze doet het zo niet bij mij, ik heb zo het gevoel dat de page op de achtergrond gekleefd werd...
Te veel verscherpt ?
Stengels houden zo ook abrupt op, waar zit die page eigenlijk op ? Links van de linkse stengel zijn er precies ook nog bewerkingsresten (ook aan de rechter stengel trouwens).
(die plant kan ik ook al niet thuisbrengen...)
Zal wel aan mij liggen... wellicht ben ik jaloers omdat ik dit jaar nog niet één koninginnenpage heb gezien (pas gisteren mijn eerste blauwtje, stel je voor!)...
Nee, voor mij niet OK. We hebben al veel knappere dingen van jou gezien !
Het is me ook niet duidelijk wat je bedoeling was/is.... als het de bedoeling was om de achtergrond te vervangen dan is dat als eerste bewerking in PE natuurlijk al heel erg behoorlijk...
Bedankt voor de opmerkingen;
Het was idd mijn eerste poging om de achtergrond te vervangen(dmv de airbrusher zijn mss betere manieren mar die ben ik nog aan het ontdekken). Die page heb ik gespot op "Connecterra", die zaten daar zelfs met verschillende(boven op de mijnterril was het een oase aan wilden bloemen en andere planten). De plant waar die opzat was gewoon op de topjes van verdroogd onkruid(daar heb ik dus niks van verwijderd), heb die achtergrond trouwens bewerkt omdat er nog zo een lelijk stuk tot juist onder de linkervleugel kwam. Te scherp? dan maak mijn toestel foto's die te scherp zijn
want hier is niks aan verscherpt.
Nogmaals bedankt voor de opmerkingen, ik zal in het vervolg zorgvuldiger te werk gaan.
Comment
-
Voor een eerste keer werken met PS is je dat goed gelukt maar alles 100% doen is niet zo eenvoudig ....en men gevoel is als je een achtergrond wel bewerken je dat beter met laagmaskers doet...maar ik zie daar wel tegenop ....redelijk veel werk...en ik fotografeer liever..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ifiamminghi Bekijk berichtik heb zo het gevoel dat de page op de achtergrond gekleefd werd...
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door freddy69 Bekijk berichtVoor een eerste keer werken met PS is je dat goed gelukt maar alles 100% doen is niet zo eenvoudig ....en men gevoel is als je een achtergrond wel bewerken je dat beter met laagmaskers doet...maar ik zie daar wel tegenop ....redelijk veel werk...en ik fotografeer liever..
Comment
-
De vlinder stat er mooi op, dus dat vind ik al heel goed.
Over de bewerking echter ga je me geen opmerkingen horen maken, want ik ken er zelf niets van.
Comment
-
Goed bezig!
mvg
marcel
Comment
-
Iedereen bedankt voor de reacties.
Normaal doe ik ook niet gauw zo'n bewerkingen, maar ik vond dat de originele achtergrond niet echt goed was en daarom deze bewerking. Ben mij er wel heel bewust van dat ik nog veel te leren heb. Zal straks eens het origineel als up plaatsen zodat jullie het verschil kunnen zien.
Comment
-
-
OK indien je de bewerking gedaan hebt omwille van de bewerking (om het te oefenen).
Maar je bewerking was volgens mij helemaal niet nodig.
Neem nu dezelfde uitsnede uit de originele, en je hebt een mooie wazige natuurlijke achtergrond, meer moet dat toch niet zijn ?
Ik zie veel liever die mooie vlinder in z'n natuurlijke habitat ipv op (excuseer) dat behangpapier.
Comment
-
Leuke oefening met PS - maar als ik de verhouding zo zie van origineel beeld en crop dan heb ik daar toch wel vragen bij.
Als ik dat oppervlaktegewijs inschat dan denk ik dat je slechts 5% van de originele pixels overhoudt.
Je kan zelf de juiste berekening maken maar ik zal er niet ver naastzitten.
Voor mij wil dat zeggen dat er 95% van de informatie overboord gegooid wordt.
Automatisch uit die crop zich in kwaliteitsverlies.
OK je houdt wel nog voldoende pixels over om hier een beeldje te tonen met 1024 pixels langste zijde maar een print mag je wel vergeten.
De moraal van het verhaal is beter kadreren - misschien een andere lens opzetten.
Maar wel redelijk goed gedaan in PS
Groeten,
Petermijn website : klik
Comment
Comment