Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mijn eerste bewerking in PE. + ORIGINEEL

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Mijn eerste bewerking in PE.

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
    OK indien je de bewerking gedaan hebt omwille van de bewerking (om het te oefenen).
    Maar je bewerking was volgens mij helemaal niet nodig.
    Neem nu dezelfde uitsnede uit de originele, en je hebt een mooie wazige natuurlijke achtergrond, meer moet dat toch niet zijn ?
    Ik zie veel liever die mooie vlinder in z'n natuurlijke habitat ipv op (excuseer) dat behangpapier .
    Ik vond zelf de originele ook mooier, maar dacht echt dat die slechte reacties ging krijgen ivm de drukte en daar ik toch aan het oefenen ben met PE...

Oorspronkelijk geplaatst door blauwzwart Bekijk bericht
    Leuke oefening met PS - maar als ik de verhouding zo zie van origineel beeld en crop dan heb ik daar toch wel vragen bij.
    Als ik dat oppervlaktegewijs inschat dan denk ik dat je slechts 5% van de originele pixels overhoudt.
    Je kan zelf de juiste berekening maken maar ik zal er niet ver naastzitten.
    Voor mij wil dat zeggen dat er 95% van de informatie overboord gegooid wordt.
    Automatisch uit die crop zich in kwaliteitsverlies.
    OK je houdt wel nog voldoende pixels over om hier een beeldje te tonen met 1024 pixels langste zijde maar een print mag je wel vergeten.
    De moraal van het verhaal is beter kadreren - misschien een andere lens opzetten.
    Maar wel redelijk goed gedaan in PS
    Groeten,
    Peter
    Peter ik kan uw opmerking begrijpen , maar je moet heel snel zijn als die zo rond uw hoofd fladderen . Aangaande andere lens opzetten, tja, dit is nml mijn beste die ik heb de 70-200l is usm , heb wel nog de 17-55 maar daar kwam ik er zeker niet mee Ben al een tijdje aan het twijfelen om de 70-300 aan te schaffen maar twijfel als ik de reviews lees en of die 100mm echt veel zou uitgemaakt hebben ..

Comment

Working...
    X