f9---1/125---ISO200---60mm
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
eerste spin in macro
Collapse
X
-
-
Re: eerste spin in macro
Heel goed gelukt volgens mij. Ik weet niet waar het spinnetje op zat, maar de rode kleur leid me een beetje af. Door je flash heb je wel harde schaduwen, maar dit stoort me niet echt.
Mvg john
-
Geel gemakkelijke modelletjes, maar oooh zo schattig.
Het licht is inderdaad nogal hard waardoor je veel reflecties krijgt op de pootjes en haartjes.
Ook wat aan de warme (gelige) kant.
Maar voor je eerste kan dit al tellen.
Comment
-
'k heb even de gemaakte sugesties ter harte genomen en gekeken welke wijzegingen het orgineel kon gebruiken:rood verminderd,tint minder levendig(close to real-life nu) en het licht aangepast.
bedankt voor de tips!
ps;John,het beestje zat op de geperforeerde metalen tafel buiten,het rood is van de vespa die er naast geparkeerd stond en door de gaatjes zichtbaar was. ;-)
digitaal impressionist
Comment
-
-
Duidelijk de update.
Ik was deze morgen al komen kijken, maar vond het eigenlijk niet zo goed, vooral door de kleuren die nogal onrealistisch leken. Bij deze is dit in uw update weggewerkt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door yelle Bekijk berichtVoor mij de up, de eerste lijkt wel licht te geven
Comment
-
Up is veel beter !! Dank je voor de toelichting
Mvg John
Comment
-
-
-
De update is inderdaad een wereld van verschil! ik ken niets van macro, heb dit zelf nog nooit gedaan.
Voor een eerste poging is dit meer dan verdienstelijk toch!!
Maar ik zie wel wat hooglichten de bokeh op de pootjes die wat afleiden, zal waarschijnlijk reflecties van de flits zijn.Nikon D750 - Nikkor 24-70 F2.8 - Nikkor 70-200 F2.8 VRII - Nikkor 50 F1.8 - Nikon SB910
Imac 21,5" 2,9GHz Quad-core Intel Core i5 - 16 GB DDR3 SDRAM
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bart salembier Bekijk berichtMaar ik zie wel wat hooglichten de bokeh op de pootjes die wat afleiden, zal waarschijnlijk reflecties van de flits zijn.
twee dingen anders aangepakt;dof vergroot (f14 ipv f9) en een kortere flitstijd.
de nabewerking heb ik ook maar tot het minimum beperkt,overdaad schaadt...
digitaal impressionist
Comment
-
Ik vind je tweede poging veel beter. Waarom heb je de randen er zo donker gemaakt is mijn enige vraag er bij?
Comment
Comment