Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
De Shooting Day in AARSCHOT op 22 maart 2025 is VOLGEBOEKT
Texturen bovenop huid zetten werkt m.i. zelden. Ook hier vind ik dat niet mooi: die krassen en vlekken, vooral in het gezicht.
De huidskleur vind ik evenmin aangenaam.
Ik denk dat dit niet de beste foto is om dit op te proberen.
FLICKRPHOTOSTREAM
Just try to comprehend that which you'll never comprehend
De tint vind ik ok. Maar je kan toch de krassen en vlekken wegvinken dacht ik...
......en dat is vaak het probleem bij mensen die de filters "gewoon" gebruiken en denken dat iedere plaat er mooier van gaat worden.
Mijn advies is ga de werking van de Analog Efex Pro 2 serie van NIK eens goed doornemen en ze dan selectief gebruiken zodat je de platen ermee beter maakt.
Het was gewoon een probeersel nav het artikel dat ik las...wou gewoon eens zien wat die filter deed. Deze communicant isnatuurlijk niet geschikt voor zo een filter. Meer nog...ik ben zelf geen voorstander van deze filter....misschien wel om ooit eens bij een reenactmentgebeuren toe te passen......een foto van nu anno 1914 maken bv.
Mijn ervaring is dat deze filters het best passen bij foto's van gebouwen die reeds wat donkerder zijn. Nu zit je enerzijds met strepen door het gezicht die eigenlijk geen meerwaarde geven aan de foto en anderzijds met de witte achtergrond links die geen enkel voordeel heeft van een filter want het maakt alleen maar vlekken. Onderwerp is ook te modern voor een filter op te zetten (de kledij en sfeer is te hedendaags).
Comment