Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Bekende locatie, mooi gedaan op een goed tijdstip.
Enkel bij de eerste oogt het pad (en eigenlijk de volledige ondergrond) wat te blauw volgens mij. de tweede foto heeft daar blijkbaar geen last van.
Bij de tweede echter zou een lenscorrectie wel op zijn plaats zijn, de gebouwen vallen bijna om
Mooi in beide beelden je standpunt gekozen ... Hierdoor kan je niet anders dan de brug volgen en dus meteen ook door de volledige foto lopen ...
Ook mooi licht te pakken gehad om de zaak vast te leggen.
deka
There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )
Bekende locatie, mooi gedaan op een goed tijdstip.
Enkel bij de eerste oogt het pad (en eigenlijk de volledige ondergrond) wat te blauw volgens mij. de tweede foto heeft daar blijkbaar geen last van.
Bij de tweede echter zou een lenscorrectie wel op zijn plaats zijn, de gebouwen vallen bijna om
Update, witbalans nog wat opgetrokken en de stofjes weg gekloond.
als ik bij de tweede de lens correctie wil uitvoeren vanuit lightroom, krijg ik de melding dat er geen correcte upright gevonden word.
is er een manier om manueel deze correcte te doen?
Als ik zo vrij mag zijn heb ik uw foto eens vlug in LR binnengebracht, en een automatische lenscorrectie toegepast. Niettegenstaande er geen type lens bekend is in de foto lukt het me toch aardig om de gebouwen en toren rechter te trekken. Nadien heb ik de foto nog wat gedraaid en verticaal perspectief aangepast.
Natuurlijk gaat er zo wel een stuk van de foto verloren, maar als uw foto al een uitsnede is, dan zou je misschien toch nog een beter resultaat kunnen bekomen.
hierbij een link: http://nl.tinypic.com/r/2mqntpz/8
als je liever hebt dat ik de link weg doe, laat het dan maar weten.
PS: als je een update plaatst is het ook interessant het origineel te laten staan, zo kan iedereen volgen.
Als ik zo vrij mag zijn heb ik uw foto eens vlug in LR binnengebracht, en een automatische lenscorrectie toegepast. Niettegenstaande er geen type lens bekend is in de foto lukt het me toch aardig om de gebouwen en toren rechter te trekken. Nadien heb ik de foto nog wat gedraaid en verticaal perspectief aangepast.
Natuurlijk gaat er zo wel een stuk van de foto verloren, maar als uw foto al een uitsnede is, dan zou je misschien toch nog een beter resultaat kunnen bekomen.
hierbij een link: http://nl.tinypic.com/r/2mqntpz/8
als je liever hebt dat ik de link weg doe, laat het dan maar weten.
PS: als je een update plaatst is het ook interessant het origineel te laten staan, zo kan iedereen volgen.
Update
Boudini, De link mag blijven. bedankt voor de tip! de update van de vorige foto werd automatisch vervangen op flickr account...
lenscorrectie was toegepast. maar de verticale upright wilde niet lukken. ik heb deze dan handmatige toegepast (wist tot over 5 min niet dat dit kon ;-) )
Comment