Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Collegebrug Kortrijk

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Collegebrug Kortrijk

ISO 100 - F11 - 2"

ISO 100 - F11 - 13"

Update verticaal perspectief correctie:

hier zie je de fotos op flickr https://flic.kr/ps/2XL1QU
    Last edited by bart salembier; 26 maart 2015, 21:08.
    Nikon D750 - Nikkor 24-70 F2.8 - Nikkor 70-200 F2.8 VRII - Nikkor 50 F1.8 - Nikon SB910
    Imac 21,5" 2,9GHz Quad-core Intel Core i5 - 16 GB DDR3 SDRAM

Re: Collegebrug Kortrijk

Bekende locatie, mooi gedaan op een goed tijdstip.
    Enkel bij de eerste oogt het pad (en eigenlijk de volledige ondergrond) wat te blauw volgens mij. de tweede foto heeft daar blijkbaar geen last van.
    Bij de tweede echter zou een lenscorrectie wel op zijn plaats zijn, de gebouwen vallen bijna om

Comment

Doe voor mij maar de tweede, het zullen wel geen clothoïdes zijn maar ik hou ook van andere curves.

Comment

Mooi in beide beelden je standpunt gekozen ... Hierdoor kan je niet anders dan de brug volgen en dus meteen ook door de volledige foto lopen ...
        Ook mooi licht te pakken gehad om de zaak vast te leggen.
        deka
        There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door boudini Bekijk bericht
          Bekende locatie, mooi gedaan op een goed tijdstip.
          Enkel bij de eerste oogt het pad (en eigenlijk de volledige ondergrond) wat te blauw volgens mij. de tweede foto heeft daar blijkbaar geen last van.
          Bij de tweede echter zou een lenscorrectie wel op zijn plaats zijn, de gebouwen vallen bijna om
          Update, witbalans nog wat opgetrokken en de stofjes weg gekloond.

als ik bij de tweede de lens correctie wil uitvoeren vanuit lightroom, krijg ik de melding dat er geen correcte upright gevonden word.
          is er een manier om manueel deze correcte te doen?
          Last edited by bart salembier; 26 maart 2015, 17:45.
          Nikon D750 - Nikkor 24-70 F2.8 - Nikkor 70-200 F2.8 VRII - Nikkor 50 F1.8 - Nikon SB910

Comment

Als ik zo vrij mag zijn heb ik uw foto eens vlug in LR binnengebracht, en een automatische lenscorrectie toegepast. Niettegenstaande er geen type lens bekend is in de foto lukt het me toch aardig om de gebouwen en toren rechter te trekken. Nadien heb ik de foto nog wat gedraaid en verticaal perspectief aangepast.
            Natuurlijk gaat er zo wel een stuk van de foto verloren, maar als uw foto al een uitsnede is, dan zou je misschien toch nog een beter resultaat kunnen bekomen.
            hierbij een link: http://nl.tinypic.com/r/2mqntpz/8
            als je liever hebt dat ik de link weg doe, laat het dan maar weten.

PS: als je een update plaatst is het ook interessant het origineel te laten staan, zo kan iedereen volgen.

Comment

Ook voor mij een hele bekende brug. Vind het een leuke compo en knappe foto's!
              mijn website met meer foto's: www.daviddeman.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door boudini Bekijk bericht
                Als ik zo vrij mag zijn heb ik uw foto eens vlug in LR binnengebracht, en een automatische lenscorrectie toegepast. Niettegenstaande er geen type lens bekend is in de foto lukt het me toch aardig om de gebouwen en toren rechter te trekken. Nadien heb ik de foto nog wat gedraaid en verticaal perspectief aangepast.
                Natuurlijk gaat er zo wel een stuk van de foto verloren, maar als uw foto al een uitsnede is, dan zou je misschien toch nog een beter resultaat kunnen bekomen.
                hierbij een link: http://nl.tinypic.com/r/2mqntpz/8

als je liever hebt dat ik de link weg doe, laat het dan maar weten.

PS: als je een update plaatst is het ook interessant het origineel te laten staan, zo kan iedereen volgen.
                Update

Boudini, De link mag blijven. bedankt voor de tip! de update van de vorige foto werd automatisch vervangen op flickr account...
                lenscorrectie was toegepast. maar de verticale upright wilde niet lukken. ik heb deze dan handmatige toegepast (wist tot over 5 min niet dat dit kon ;-) )

Comment

Geslaagde update, goed gedaan.
                  https://www.facebook.com/devrieset/

Comment

De update van de tweede is voor mij een prima foto in prachtige compo
                    Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

Mooi die up !
                      Mvg.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
                        De update van de tweede is voor mij een prima foto in prachtige compo
                        Kan alleen maar beamen, heel knap gedaan

Greetz
                        Dirk
                        Always happy to learn !

Comment

update van 2 is knap.
                          Niet geschoten is altijd mis ...

Betreden op eigen risico - de directie is niet aansprakelijk voor gebeurlijke ongevallen.

Comment

Working...
                          X