Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Prima visie op een situatie en goed in beeld gebracht althans naar mijn interpretatie ! Heb je de basis onderaan bewust mee betrokken in het beeld of is dit toeval ? Hierover zullen verschillende meningen ontstaan, als verhaal vind ik dit een juiste keuze
Over de onderkant, daar heb ik bewust een keuze in gemaakt, maar misschien kon dat beter ?
Eventjes mijn redenering uitleggen:
ik heb die onderkant dus bewust zo minimaal mogelijk gehouden. Het gebouw is ovaal, zowiezo moeilijk op een 2D beeld, wat een foto toch is, over te brengen.
1. Snij je de onderkant er helemaal af, dan verlies je een deelte van de stam van de rechterboom verloren, wat jammer zou zijn.
2. Zet je er meer onderkant op, dan wordt het nog problematischer, want dat is maar een betonnen rand. niet veel mee te doen, fotografisch
3. Dichter staan bij het gebouw zou de boom doen groeien, maar dan verdwijnt het ritme van de venstertjes, wat jammer zou zijn.
4. Wat meer naar rechts gaan staan, zodat je pal op de reflectie staat : dan zou je iets gemakkelijker de rand er kunnen af snijden, maar, ik vrees dat ik dan zelf in beeld kom te staan, en, eum, dat wil je niet gezien hebben.
Boven mag er mi wat af, maar een beeld met potentieel!
dat zou dan te combineren zijn met iets dichter gaan staan. hmmm. ik moet morgen in de streek zijn, maar vrees dat er geen dergelijke luchten zullen zijn. we shall see.
Ik weet niet, nu mankeren de voetjes precies. En ik verlies ook wel wat van het significante deel van de rechterboom.
Maar wel goeie (edoch eenvoudige) suggestie. Kzal toch nog eens ginds moeten passeren.
dat was wel de bedoeling op dit origineel zit er niet veel meer in, imho
De wetten van de fysica over reflectie werken wel wat tegen : je kan niet zomaar gelijk waar staan.
Ergens vind ik ook wel dat het feit dat de rechterboom net ophoudt op de lijn in orde is.
Er is een groot verschil in inhoud m.a.w. met de basis erbij (onderkant) krijgt de foto een emotionele achtergrond mee wat ik als verhaal steeds hoger inschat en de intelligentie bevestigd van de maker. Ieder zijn smaak voor de rest.
Comment