Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Reflectie boom, lucht, wolkje, gebouw.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Reflectie boom, lucht, wolkje, gebouw.





    Ik wist niet goed in welk forumonderdeel dit moest geplaatst worden (landschap ? straatfotografie ? architectuur ? stilleven ?).

    tips over de foto altijd welkom.


    Update na suggestie van Lieven Lema:



    iets grotere versie (van het origineel): Reflection
    Last edited by Iegienie; 9 maart 2015, 12:46. Reden: link naar grotere versie toegevoegd
    mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

  • #2
    Re: Reflectie boom, lucht, wolkje, gebouw.

    Prima visie op een situatie en goed in beeld gebracht althans naar mijn interpretatie ! Heb je de basis onderaan bewust mee betrokken in het beeld of is dit toeval ? Hierover zullen verschillende meningen ontstaan, als verhaal vind ik dit een juiste keuze
    Kunst is genieten - genieten is een kunst !

    Comment


    • #3
      Re: Reflectie boom, lucht, wolkje, gebouw.

      Boven mag er mi wat af, maar een beeld met potentieel!
      vriendelijke groeten, Sien

      Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

      Comment


      • #4
        Re: Reflectie boom, lucht, wolkje, gebouw.

        bedankt voor je reactie !


        Over de onderkant, daar heb ik bewust een keuze in gemaakt, maar misschien kon dat beter ?


        Eventjes mijn redenering uitleggen:
        ik heb die onderkant dus bewust zo minimaal mogelijk gehouden. Het gebouw is ovaal, zowiezo moeilijk op een 2D beeld, wat een foto toch is, over te brengen.
        • 1. Snij je de onderkant er helemaal af, dan verlies je een deelte van de stam van de rechterboom verloren, wat jammer zou zijn.
        • 2. Zet je er meer onderkant op, dan wordt het nog problematischer, want dat is maar een betonnen rand. niet veel mee te doen, fotografisch
        • 3. Dichter staan bij het gebouw zou de boom doen groeien, maar dan verdwijnt het ritme van de venstertjes, wat jammer zou zijn.
        • 4. Wat meer naar rechts gaan staan, zodat je pal op de reflectie staat : dan zou je iets gemakkelijker de rand er kunnen af snijden, maar, ik vrees dat ik dan zelf in beeld kom te staan, en, eum, dat wil je niet gezien hebben.



        niet simpel he.
        mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

        Comment


        • #5
          Re: Reflectie boom, lucht, wolkje, gebouw.

          Oorspronkelijk geplaatst door bommasien Bekijk bericht
          Boven mag er mi wat af, maar een beeld met potentieel!
          dat zou dan te combineren zijn met iets dichter gaan staan. hmmm. ik moet morgen in de streek zijn, maar vrees dat er geen dergelijke luchten zullen zijn. we shall see.
          mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

          Comment


          • #6
            Re: Reflectie boom, lucht, wolkje, gebouw.

            Wat denk je van roteren. :-)
            ...leeg...

            Comment


            • #7
              Re: Reflectie boom, lucht, wolkje, gebouw.

              Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
              Wat denk je van roteren. :-)
              U zegt, wij draaien.
              Zie update.

              Ik weet niet, nu mankeren de voetjes precies. En ik verlies ook wel wat van het significante deel van de rechterboom.
              Maar wel goeie (edoch eenvoudige) suggestie. Kzal toch nog eens ginds moeten passeren.
              mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

              Comment


              • #8
                Re: Reflectie boom, lucht, wolkje, gebouw.

                Je kan dit nog verfijnen door uit de linker benedenhoek te vertrekken, ter plaatse direct goed kadreren.
                ...leeg...

                Comment


                • #9
                  Re: Reflectie boom, lucht, wolkje, gebouw.

                  dat was wel de bedoeling op dit origineel zit er niet veel meer in, imho

                  De wetten van de fysica over reflectie werken wel wat tegen : je kan niet zomaar gelijk waar staan.
                  Ergens vind ik ook wel dat het feit dat de rechterboom net ophoudt op de lijn in orde is.

                  maar we zullen er nog eens moeten gaan spelen.
                  mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Reflectie boom, lucht, wolkje, gebouw.

                    Er is een groot verschil in inhoud m.a.w. met de basis erbij (onderkant) krijgt de foto een emotionele achtergrond mee wat ik als verhaal steeds hoger inschat en de intelligentie bevestigd van de maker. Ieder zijn smaak voor de rest.
                    Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                    Comment


                    • #11
                      Re: Reflectie boom, lucht, wolkje, gebouw.

                      goed gezien een vastgelegd.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment


                      • #12
                        Re: Reflectie boom, lucht, wolkje, gebouw.

                        Mooi, alsof de bomen opgesloten zitten achter het glas.
                        Groetjes,
                        Dominic

                        Comment


                        • #13
                          Re: Reflectie boom, lucht, wolkje, gebouw.

                          over die intelligentie kan ik inderdaad alleen maar bevestigen dat die buitengewoon hoog is. dat is zeker en vast ongetwijfeld correct.

                          leerrijke thread geweest, dank je wel, O Allen.
                          mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Reflectie boom, lucht, wolkje, gebouw.

                            Ik vind de bovenste het beste, supermooi, tof idee!

                            Comment

                            Working...
                            X