Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Stadshal, Gent

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Stadshal, Gent

Een andere hiervan is hier te zien: klik

https://www.facebook.com/devrieset/

Re: Stadshal, Gent

Mooi gedaan, goede omzetting.
    Leuk dat er toch nog een stukje "oud gent" gecombineerd wordt met dit modern bouwwerk.

Comment

Mooie omzetting. Op het randje van overscherp (zie de torenspitsen).
      Lijkt me moeilijk om hem mooi op foto te krijgen met al die gebouwen eromheen, maar is je toch aardig gelukt.
      Groetjes,
      Dominic

Comment

Kan alleen maar het positieve volgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zibro Bekijk bericht
          Mooie omzetting. Op het randje van overscherp (zie de torenspitsen).
          Lijkt me moeilijk om hem mooi op foto te krijgen met al die gebouwen eromheen, maar is je toch aardig gelukt.
          Lijkt mij ook moeilijk. Knap gedaan op het goede tijdstip
          http://www.smuttynose.nl

Comment

Een gedrocht dat de omgeving kapot bombardeerd. Waarom in grijstinten? Fotois wel ok.

Comment

Tof maar teveel verscherpt.
              mvg,
              Eddy
              Smaken verschillen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door olivetti Bekijk bericht
                Lijkt mij ook moeilijk. Knap gedaan op het goede tijdstip
                +1
                grt. Ria

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dwarsligger Bekijk bericht
                  Een gedrocht dat de omgeving kapot bombardeerd. Waarom in grijstinten? Fotois wel ok.
                  Ieder zijn smaak natuurlijk, maar ik vind het uiteindelijk wel een geslaagd stukje moderne architectuur, dat voor mij toch wonderwel in de omgeving is ingepast.
                  En zwart-wit? Daar werk ik tegenwoordig graag mee, en zie ik persoonlijk erg graag.

Oorspronkelijk geplaatst door eddy007 Bekijk bericht
                  Tof maar teveel verscherpt.
                  mvg,
                  Eddy
                  Ik begrijp je commentaar, maar ik heb het even nagekeken, en de naverscherping is slechts weinig gebeurd. Wat ik wel gedaan heb, is de omzetting via Silver Efex en daar extra structuur aan toegevoegd. Ik vermoed dat dit daarom bij sommigen overkomt als te veel verscherpt.
                  Ik hou het in elk geval in het achterhoofd voor de toekomst.
                  https://www.facebook.com/devrieset/

Comment

Dit beeld omzetten in zw vind ik een goed gedachte, het gebouw vloekt al genoeg met zijn omgeving door gebruik te maken van zw tinten komt er een betere harmonie tot stand (al is het een niet passend gebouw). Voor de rest volg ik Zibro's gedachte.

Comment

Waar gaat het nu om? De bouwstijl of de foto?
                      Persoonlijk vind ik dit een heel knap beeld met een prachtige omzetting naar zwart-wit. En wat dat verscherpen betreft: dat stoort mij in het geheel niet!

Comment

Rovaer ik begrijp je reactie. De reactie om het gebouw is er omwille van het feit dat ze zeer slecht geplaatst is en ik hoop dat stadsbestuur daat in het vervolg rekening mee houdt. Het kwam ook omwille van het feit de foto, waarschijnlijk door de fotograaf ook zo gewild, om minder de nadruk te leggen op de ongelukkige plaats. Zibro toont aan dat het een gebouw is dat niet gemakkelijk in beeld te krijgen is. En heeft gelijk. De opmerking i.v.b.m. De scherpte is terecht. TE is niet meer mooi. Hier is Thomas op het nippertje van het aanvaardbare volgens mij. Voor Eddy is het al TE. Ik persoonlijk ga ook liever iets eronder dan van het uiterste. Maar ik vind het wel ferm dat hij het uiterste heeft weten te vinden. Meestal gaat men niet ver genoeg. Men mag niet vergeten dit is een Beginnerhoek. Iedereen zoekt naar het beste die men uit een foto kan halen. Ik volg je terecht i.v.b.m de omzetting in zw. Nu het geschrevene dient niet enkel voor Thomas maar voor allen die kijken en zoeken. Eindresultaat : bepaald altijd de fotograaf zelf.

Comment

Zwart-wit is een categorie op zichzelf en keuzebepaling door de maker. Deze vind ik prima geslaagd in zwart-wit, het geheel blijft rustig en neutraal, een goede foto !
                          Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

Working...
                          X