Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tegenlicht

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Tegenlicht

zw

50mm
    f4.5
    1/160
    iso100
    Last edited by zibro; 4 maart 2015, 13:28.
    Groetjes,
    Dominic

Re: Tegenlicht

zeer aangename compo en leuke belichting.
    De lichtvlekjes ('k weet niet hoe ik ze anders moet noemen) passen prima.
    Aan de toning ben ik niet helemaal uit.
    https://www.facebook.com/devrieset/

Comment

Heel andere benadering dan we gewoon zijn. Ik vind de foto zo echt wel iets meer hebben. Niet om alles op die manier te maken maar eerder als uitzonderlijk in het gebruik.
      Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

Comment

Hiermee doe je je dochtertje alle eer aan! Mag gezien worden hoor! (misschien in het groot in haar kamertje )
        Touch the Earth...Gently
        www.passionsenfrance.com

Comment

Geweldige foto. Erg creatief en mooi van compositie.

Comment

Mooi beeld en bewerking kan ik ook wel smaken.
            Kan het zijn dat je wat opgehelderd hebt aan de voorzijde van het gezichtje ??? Dit komt nu wat " vlekkerig " over, vandaar mijn vraag.
            grt,
            deka
            There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

Comment

Niet alledaags, tof.
              Toning is niet mijn ding (smaak), nogal koud voor een kind.
              mvg,
              Eddy
              Smaken verschillen

Comment

Zeer mooie foto, maar ik volg hier ook Eddy i.v.m. De toning, stel voor om rood te verhogen en het blauwe te verminderen, dan krijg je warmere kleuren

Comment

Mooie ingetogen foto maar met een omzetting die niet echt mijn smaak is.
                  In plaats van de blauwe tinten had ik misschien eerder de sepia kant gekozen.

Comment

Mag ik dezelfde mening toegedaan zijn, een zeer mooie pose die wellicht in sepia beter tot zijn recht komt. Ik heb ooit wel zo'n beeld gezien gemaakt met een stylo 'bic' .

Comment

Bedankt allemaal voor het kijken en de reacties.
                      Ik heb inderdaad nogal een rare smaak ivm kleuren, bij deze dus ook

Oorspronkelijk geplaatst door deka Bekijk bericht
                      Mooi beeld en bewerking kan ik ook wel smaken.
                      Kan het zijn dat je wat opgehelderd hebt aan de voorzijde van het gezichtje ??? Dit komt nu wat " vlekkerig " over, vandaar mijn vraag.
                      grt,
                      deka
                      Het is een foto genomen tijdens de voorbije kerstperiode. Ik weet niet meer juist wat ik allemaal gedaan heb, maar het is een flink doorgedreven bewerking.

Bedankt voor jullie suggesties.
                      Sepia zie ik slechts in beperkte gevallen graag, bij deze vind ik het persoonlijk niet passen.
                      Voor degenen die problemen hebben met de toning heb ik een zwart wit versie bijgevoegd.
                      Groetjes,
                      Dominic

Comment

Bedankt voor de update Dominic, nu doe je me zelfs twijfelen.
                        mvg,
                        Eddy
                        Smaken verschillen

Comment

Hello Dominic, een zw kan natuurlijk ook, maar dat zou ik in deze omstandigheid ook niet echt aanraden. Ik had er eerst aan gedacht maar dit gaat ook niet echt bij het kind. Probeer even de kleurbalans, blauw verminderen en rood verhogen. Je krijgt het zonlicht en warmte. Natuurlijk is het even aanvoel tot hoever je mag gaan. Dus doe het met kleine stukjes en bewaar steeds, dan kis je de mooiste eruit. Vermoed dat je dat nooit eerder hebt gedaan maar aan alles is er een begin, vandaar ik je kleine stapjes aanraad.

Comment

Ik vind de originele beter dan de Z/W, het heeft wel iets!
                            Nikon D750 - Nikkor 24-70 F2.8 - Nikkor 70-200 F2.8 VRII - Nikkor 50 F1.8 - Nikon SB910
                            Imac 21,5" 2,9GHz Quad-core Intel Core i5 - 16 GB DDR3 SDRAM

Comment

Bijzondere mooie foto. De originele heeft tóch mijn voorkeur
                              Nog zoveel te leren!!
                              Mijn fanpage: https://www.facebook.com/MooiFotografie?ref=hl
                              Mijn website: http://mooifotografie.com/

Comment

Working...
                              X