Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Steenloper+up

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Steenloper+up

Een tijdje afwezig geweest, wegens rugklachten lukt het momenteel minder goed.

1/1000- iso2000- F9- 600mm

update andere uitsnede+een heel klein beetje meer na verscherpt

Bedankt om te kijken
    Last edited by Anaisje; 6 februari 2015, 20:08. Reden: update
    Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

Re: Steenloper

Mooie compo, die onscherpte onderaan rechts eventueel proberen weg te werken.

mvg

marcel

Comment

Mooie scherpe vogel, hij lijkt wel in de lens te kijken, alhoewel je met die lens wel op een afstandje zal zitten ;-) Ik vind de onscherpte helemaal niet storend en de zon op zijn lijfje is ook zo mooi. Het is een knappe en boeiende foto. Groetjes, Kristel :-)

Comment

Volg Marcel grotendeels, zou echter links ook nog wat wegsnijden zodat vogel op een sterk punt komt.
        Scherpte ligt beetje achter de kop en dat is een beetje jammer.
        Waarom gebruikte je zo'n sluitertijd ? Ik zou eerder 1/500ste kiezen teneinde mijn ISO van 2000 naar 1000 te kunnen brengen.
        (met statief of vanuit de hand, zo'n 600mm weegt al wat zeker ? ....is dat de reden ?)
        Als senior member zul je wel een pak meer ervaring hebben dan ik, je zult wel je redenen hebben neem ik aan, ... enne, ik leer graag bij...

mvg,
        Luc
        "I never worry about the future. It comes soon enough." (Albert Einstein)

Comment

De up komt wat later met andere uitsnede.Eerst met een antwoordje op de vraag komen.
          Waarom gebruikte je zo'n sluitertijd ? Ik zou eerder 1/500ste kiezen teneinde mijn ISO van 2000 naar 1000 te kunnen brengen.
          (met statief of vanuit de hand, zo'n 600mm weegt al wat zeker ? ....is dat de reden ?)
          Als senior member zul je wel een pak meer ervaring hebben dan ik, je zult wel je redenen hebben neem ik aan, ... enne, ik leer graag bij...
          Dat senior zijn doet niet ter zake, heeft meer met het aantal reactie's te maken dan met het kunnen van mij.
          Ik spits me nog niet toe op één bepaalde soort van fotografie en proef graag van alles wat. Dit vertraagt dan ook de leercurve van het soort fotografie welke ik op dat moment laat zien.

Ik werk meestal uit de losse hand bij dergelijke foto's, dus voldoende snelheid nodig om bewegingsonscherpte te voorkomen. De 600mm is de zoomlens 150-600mm van Tamron en van gewicht nog net haalbaar voor mij. Ik werk op diafragma prioriteit voor vogels om de scherptediepte, de snelheid kiest het toestel dan zelf. De hoge iso is om nog voldoende snelheid te kunnen halen met deze lens voor het onderwerp. Deze Tamron kan je geen lichtsterke lens noemen met de f6,2.
          Het vogeltje is op zoek naar eten en zit geen moment stil. Het ene moment valt er wat zonlicht op en het volgende moment zit het in de schaduw wat je snelheid aanzienlijk verandert. De iso zo snel aanpassen aan de snel wisselende omstandigheden is bijna niet haalbaar. Op automatische iso valt je snelheid soms te veel terug als je op diafragma prioriteit werkt of gaat die heel hoog in de iso. Daarom koos ik voor de 2000 hier als haalbare kaart om het diafragma te behouden.
          600mm x cropfactor 1,6(7d) = 960 sluitertijd nodig. Hier zat het vogeltje in de zon wat mij een sluitertijd van 1/1000 s laat halen.

Enkele links waar je (ik) mosterd kan halen.
          Link
          Link
          Link
          Link
          Link
          Last edited by Anaisje; 6 februari 2015, 09:08.

Comment

Bedankt voor de toelichting, begrijp je instellingen nu beter... want inderdaad, die beestjes zitten nooit stil....
            Ook bedankt voor het doorgeven van die links, zitten een paar heel erg interessante bij denk ik, hopelijk kan ik in het weekend hiervoor wat tijd vrijmaken!
            Merci!
            Luc
            "I never worry about the future. It comes soon enough." (Albert Einstein)

Comment

Mooi gevangen in dat uitzonderlijk licht Anaisje en goed rekening gehouden met de compo.
              Verzorg je goed want over rugklachten kan ik wel een stukje meepraten !
              Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

Update geplaatst met een andere crop.
                Mooie compo, die onscherpte onderaan rechts eventueel proberen weg te werken.
                Volg Marcel grotendeels, zou echter links ook nog wat wegsnijden zodat vogel op een sterk punt komt.
                Mijn persoonlijke mening is dat de vogel op die manier minder kijkruimte krijgt, ook de reden waarom er links niets meer werd afgehaald. De onscherpte door de dof is wel minder zo.
                Toch bedankt om het meedenken en reactie.
                GR. De rug spartelt al enkele weken tegen, lang zitten achter de PC of fotograferen is niet zo evident nu. Het is met mondjesmaat en sommige dagen niets. Dat gaat wel over met genoeg boterhammen, tijd en een andere matras

Comment

Ik vind je update heel goed, alhoewel de eerste, die kan ik ook appreciëren!
                  Verzorg je goed. Een massageke...
                  Touch the Earth...Gently
                  www.passionsenfrance.com

Comment

Dat ze snel kunnen lopen aan de vloedlijn heb ik al ondervonden, ze zitten niet stil en eens stil dan zijn de oogjes meestal dicht. De bovenste foto is mijn voorkeur omdat er zo meer diepte in zit.
                    Beterschap met je rug Anaisje, is zeker niet prettig dit te hebben.

Gr, Daniel.

Comment

Mooi in dat licht, spijtig dat hij zijn bekje niet wat hoger houdt.
                      Een massageke vragen aan den Brombeer ?
                      mvg,
                      Eddy
                      Smaken verschillen

Comment

[QUOTE=eddy007;4274480
                        Een massageke vragen aan den Brombeer ?
                        mvg,
                        Eddy[/QUOTE]
                        En anders komen WIJ samen eens langs !
                        Voorkeur gaat naar de eerste mits toch de scherpte van de tweede.
                        Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

Working...
                        X