Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Als er na 100 views nog geen reactie komt, vraag ik me steeds af waarom. Ofwel is hij zo slecht dat niemand geïnteresseerd is om er op te reageren, ofwel is hij (technisch?) goed, maar heeft niemand er een mening over omdat het inhoudelijk of vormelijk te weinig vertelt.
IK ga proberen hier iets over te zeggen(schiet mij niet af als ik er totaal langs zit ) Aan je titel te lezen denk ik dat het de bedoeling was om de vlam als hoofdonderwerp te gebruiken. Dus zou ik mijn belichting af gesteld hebben op het vuur in de voorgrond(nu is dat een beetje dichtgelopen en weinig detail in de vlam). Als het de bedoeling was om de persoon als hoofdonderwerp te hebben, kan ik zeggen dat die foto zeker niet slecht is, want het is niet gemakkelijk om een foto te maken met dit omgevingslicht.
Ik ben van mening dat je deze foto niet kunt nemen zonder overbelichte vlam. Oké, je kunt de lichtmeting op de vlam doen en dus 5 stops onderbelichten of zo, maar dan wordt de persoon pikdonker. Het dynamische bereik van een foto reikt maar zo ver.
fotografeer je in Raw dan je de overbelichting temperen ,
Dat kan inderdaad, zolang er nog info aanwezig is, maar hier is de vlam helaas uitgebrand, waardoor je geen details kunt terughalen. Enkel het wit donkerder maken zou misschien lukken.
Ik ben van mening dat je deze foto niet kunt nemen zonder overbelichte vlam. Oké, je kunt de lichtmeting op de vlam doen en dus 5 stops onderbelichten of zo, maar dan wordt de persoon pikdonker. Het dynamische bereik van een foto reikt maar zo ver.
Dat is ook wat ik zei in mijn reactie, je moet kiezen tussen één van de twee mogelijkheden. Zoals reeds eerder gezegd is die foto zeker niet slecht. Ik zou die ook zo nemen als je de persoon er ook goed wil op hebben staan.
Comment