Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lichtlijnen bij het lichtfestival gent

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• lichtlijnen bij het lichtfestival gent

originele kleuren

blauwe verlichting weggedaan
    Last edited by mvdd; 30 januari 2015, 12:39.

Re: lichtlijnen bij het lichtfestival gent

Mooi lijnenspel
    mvg,
    Eddy
    Smaken verschillen

Comment

Mijn voorkeur gaat naar 1.
      Mooi lijnenspel.
      Welke instellingen heb je gebruikt?
      Grt
      Eric

Comment

bedankt voor het kijken en de reactie
        sorry instellingen vergeten f 3.5 1/160 ISO 800 +2.7stop zonder statief en geen flits
        Normaal moet het met statief genomen worden maar ja als je niet alleen bent, gaat dit moeilijk he, ook was er veel volk
        en begon het nog te sneeuwen
        mvg martine

Comment

Ondanks de losse hand toch goed gelukt.

Ik vind de eerste de mooiste.
          Mvg Philip

Comment

voor uit de losse hand goed gelukt.

Comment

Zeer goed gelukt, zo met de losse hand.

Comment

Proficiat voor je vast hand hoor!
                Naar het schijnt is de lichtshow niet helemaal kunnen doorgaan door de sneeuw?
                Je foto doet me denken aan handwerkjes die we vroeger maakten met stevige draad.
                Ik kan nu toch wel niet op de naam komen...
                Touch the Earth...Gently
                www.passionsenfrance.com

Comment

mooi in beeld gebracht zeker de eerste,tof grts,Jozef
                  Hij ging met de TIJD mee,en is nooit terug gezien !!!

Comment

Hou ook meer van de eerste...
                    Wel knap om de blauwe verlichting weg te doen (ik zou het niet kunnen).
                    Ik begrijp evenwel de felicitaties voor de vast hand niet, 1/160ste op een focale lengte van 18 mm (x1.6) is toch verre van wereldschokkend ?
                    Stond de IS bovendien ook nog aan ?
                    Of is er mij iets ontgaan ?
                    Ik ben eerder verwonderd over het feit dat er spotmeting werd gebruikt.
                    Ik zou ongetwijfeld (verkeerdelijk?) "meervlaksmeting" genomen hebben (of hooguit "centrum gewogen gemiddelde"), vanwaar de keuze voor spotmeting ?

mvg,
                    Luc
                    "I never worry about the future. It comes soon enough." (Albert Einstein)

Comment

Als starter in de fotografie....kan ik me niet inbeelden dat dit soort foto's zonder serieus PS echt zijn....bedoel zo uit de camera komen, zou voor mij een grote teleurstelling zijn mocht het toch wel zo zijn.....hoop doet leven....
                      https://fredor2.wixsite.com/portfolio-freddy-1

Comment

Leuke eerste.
                        In plaats van het blauw weg te halen (wat ik persoonlijk niet zou doen), zou ik eerder die paar rode puntjes er uit halen

Oorspronkelijk geplaatst door freddy69 Bekijk bericht
                        .kan ik me niet inbeelden dat dit soort foto's zonder serieus PS echt zijn....
                        Waarom?
                        Uiteraard worden de meeste foto's hier afgewerkt in PS of LR, maar dat kan je bezwaarlijk 'zwaar photoshoppen' noemen.
                        Als je foto's neemt in RAW (ik weet niet of TS dit doet, maar doet ook niet echt ter zake), kan je zelfs niet anders dan de RAW digitaal ontwikkelen in de nabewerking.
                        En met digitaal ontwikkelen bedoel ik dan het in balans brengen van de hooglichten, schaduwen, witte en zwarte tinten en eventueel wat contrast aanbrengen.
                        En daar is m.i. helemaal niets mis mee.
                        https://www.facebook.com/devrieset/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ifiamminghi Bekijk bericht
                          Hou ook meer van de eerste...
                          Wel knap om de blauwe verlichting weg te doen (ik zou het niet kunnen).
                          Ik begrijp evenwel de felicitaties voor de vast hand niet, 1/160ste op een focale lengte van 18 mm (x1.6) is toch verre van wereldschokkend ?
                          Stond de IS bovendien ook nog aan ?
                          Of is er mij iets ontgaan ?
                          Ik ben eerder verwonderd over het feit dat er spotmeting werd gebruikt.
                          Ik zou ongetwijfeld (verkeerdelijk?) "meervlaksmeting" genomen hebben (of hooguit "centrum gewogen gemiddelde"), vanwaar de keuze voor spotmeting ?

mvg,
                          Luc
                          ik denk dat ik zonder mijn weten (want ik had het zelf niet gezien) de spotmeting gekozen heb want ik gebruik meestal meervlaksmeting
                          dus zal ik mijn toestel ter hand nemen en het terug op de juiste meting zetten
                          het ziet er gemakkelijk uit om die foto te nemen, maar neem het van me aan, het is een constant spelen met flitsende lichten, en boven je hoofd met veel volk
                          met veel geduw, dus ik raad je aan om zelf de oefening eens te doen, want het lichtfestival loont echt de moeite, en is een enorme leerschool maar probeer je
                          statief mee te nemen, om nog beter resultaat te hebben ;
                          mvg martine
                          Last edited by mvdd; 31 januari 2015, 07:55.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Thomas79 Bekijk bericht
                            Leuke eerste.
                            In plaats van het blauw weg te halen (wat ik persoonlijk niet zou doen), zou ik eerder die paar rode puntjes er uit halen

Waarom?
                            Uiteraard worden de meeste foto's hier afgewerkt in PS of LR, maar dat kan je bezwaarlijk 'zwaar photoshoppen' noemen.
                            Als je foto's neemt in RAW (ik weet niet of TS dit doet, maar doet ook niet echt ter zake), kan je zelfs niet anders dan de RAW digitaal ontwikkelen in de nabewerking.
                            En met digitaal ontwikkelen bedoel ik dan het in balans brengen van de hooglichten, schaduwen, witte en zwarte tinten en eventueel wat contrast aanbrengen.
                            En daar is m.i. helemaal niets mis mee.
                            natuurlijk is mijn foto niet zo uit mijn toestel gekomen en in RAW is het ook de bedoeling om wat aan je foto te sleutelen maar zwaar photoshoppen heb ik niet gedaan, zoals boven vermeld(bedankt voor de vermelding) wat gespeeld met hooglichten enz.
                            mvg martine

Comment

Working...
                            X