Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Klaar voor de kap

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Klaar voor de kap

Vele naaldbossen verdwijnen in de Limburgse kempen.. er is geen nood meer aan en worden met de tijd vervangen door loofhout.
    Zij die eraan moeten geloven zijn getekend en wachten angstig op de grote machines met nog grotere zagen om dan in "stukjes" hun weg te vinden naar de Sappi (Papierfabriek)
    Wie treurt er mee ?

Last edited by Widescreen; 27 december 2014, 20:54.

Re: Klaar voor de kap

Idem no Pïc !!!
    mvg Bruno D.G.
    Nikon D90 "Everything will be alright in the end, and if it's not alright, it's not yet the end !"

Comment

Even een opmerking je één topic per dag starten

lees dit sticky even door dan kan je misschien vinden waarom jouw foto's niet verschijnen voor ons.
      mvg Bruno D.G.
      Nikon D90 "Everything will be alright in the end, and if it's not alright, it's not yet the end !"

Comment

@ Admin. Deze mag je verwijderen... ik mag er maar ééntje per dag starten.
        Excuses van mijn kant
        Danny

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Widescreen Bekijk bericht

@ Admin. Deze mag je verwijderen... ik mag er maar ééntje per dag starten.
          Excuses van mijn kant
          Danny
          Meestal laten ze de foto gewoon staan, alleen mag je dan morgen hier geen nieuw topic starten en even wachten voor BH tot maandag dan
          Leuk gedaan, vignet ietsie teveel voor mij, maar ik begrijp wel ergens je gedachtegang Men noemt dit blessen, de ene boswachter zet stippen en de andere weer kringen met de spuitbus Is maar hoe je het gewend bent.. Soms zie je ook kringen ingezaagd in een boom met een kettingzaag, en dan komt het eigen beheer later de boom omleggen. Hier komen ze met zaagmachine met klem en de oplader verkleind ze verder.

Comment

blij dat het je gelukt is, om de foto te plaatsen.
            ook ik vind de vignetering te hard.
            mvg Bruno D.G.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Widescreen Bekijk bericht
              Vele naaldbossen verdwijnen in de Limburgse kempen.. er is geen nood meer aan en worden met de tijd vervangen door loofhout.
              Zij die eraan moeten geloven zijn getekend en wachten angstig op de grote machines met nog grotere zagen om dan in "stukjes" hun weg te vinden naar de Sappi (Papierfabriek)
              Wie treurt er mee ?
              1) Eerst even je foto.
              Ik vind de wijze waarop je foto presenteert helemaal niet mooi. Je probeert hier het oude periskoop-gevoel op te wekken en vind dit niet echt foto-vriendelijk. In deze situatie, het bos, is het effect nog zwakker.
              Foto op zich, zonder het tunnel-effect, vind ik ook niet echt boeiend. Neen naaldbos zoals ik er hier dagelijks zo veel zie met nergens een wouw of oei of ...
              De boodschap van je foto zit er zeker naast. Ik heb hier helemaal geen kap-gevoel bij. Foto ware sterker geweest had je bv een berg zaagmachines op de voorgrond gehad, of een een stuk kap-vlakte .... Nu roept je foto helemaal de titel niet op, ook niet onbewust.
              2) Bos wordt vervangen door loofbos. Misschien is het hier wel even nuttig te melden dat et naaldbos niet het orginele bos was, maar wel het loofbos.
              Ten tijde van de mijnwerken waar men paalrecht hout nodig hed voor het stuuten van de mijngangen, hout dat dan nog eens snel groeide en het gebruik van massaal hout bij de spoorwegen, werd ooit opdracht gegeven op minder gronden (lees bosgronden) die te ruimen om plaats te maken voor naaldhout.
              Mijnbouw sloot en/of werde er ander materiaal gebruikt voor het stutten van de mijngangen, de houten dwarsleggers werden, worden vervangen door evenwaardig minder milieu-belastend materiaal en blijft over met kunstmatige naaldbossen waar de oorspronkelijk biologische diversiteit nagenoeg volledig of volledig verdwenen is ... Naaldbossen verzuren de bodem als geen ander ....
              Dus, treuren om de kap ? Helemaal niet, het zl langer moeten gebeurd zijn. De loofbossen horen daar en niet andersom. En laat ons hopen dat het originele biotoop er zich opnieuw herstelt, alhoewel dit in bepaalde situatis al niet meer kan.
              Ik heb in het KBIN kreeftachtigen gezien en in de hand gehad van voor 1970 waar door vezuring van de bodem (ook wel de lucht) die verdwenen zijn. Prachtdieren van op Belgische bodem, maar helaas recente fossielen ...

Je foto had bv meer inhoud gehad idnein je jonge sparren, naalden had met de daarbij een paar camions volgeladen met in een net verpakte boom voor aan de haard
              https://www.fotospotter.be
              Je suis content d’être heureux

Comment

Vind deze beter dan je andere.
                Met het vignet wel een beetje overdreven hier
                Peter
                mijn website : klik

Comment

Working...
                X