Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
heel tof effect, dat moet een lange sluitertijd zijn geweest? leuk sterretje ook links boven...
de dag dat ik begon te fotograferen, was ik terug verwonderd als een kind...
Canon EOS R, Tamron 24-70mm 2.8, Canon 70-200mm f/4 L IS USM, Sigma 85mm 1.4, Canon 16-35 f/4 L IS
De lange sluitertijd is smaak, maar zie ik wel graag.
Je had vooral aandacht voor het reuzenrad en dat zie je er wel aan. Rad zelf staat er goed op, maar de rest van de foto verdient wel een betere afwerking. Perspectiefcorrectie had toch zeker gemogen.
De lange sluitertijd is smaak, maar zie ik wel graag.
Je had vooral aandacht voor het reuzenrad en dat zie je er wel aan. Rad zelf staat er goed op, maar de rest van de foto verdient wel een betere afwerking. Perspectiefcorrectie had toch zeker gemogen.
Maar met een perspectiefcorrectie ga je dan toch het rad zelf uitrekken?
Mooi beeld maar wel jammer dat de foto wazig is (en dan bedoel ik uiteraard niet het rad ). Stond je statief wel goed stabiel? Of is het te wijten aan de F22 (die je nodig had voor je sluitertijd)? Hoe heb je scherp gesteld?
Hier overigens een voorkeur voor de eerste versie - perspectiefcorrectie is in dit beeld voor mij niet nodig.
Mooi beeld maar wel jammer dat de foto wazig is (en dan bedoel ik uiteraard niet het rad ). Stond je statief wel goed stabiel? Of is het te wijten aan de F22 (die je nodig had voor je sluitertijd)? Hoe heb je scherp gesteld?
Hier overigens een voorkeur voor de eerste versie - perspectiefcorrectie is in dit beeld voor mij niet nodig.
Statief stond normaal gezien wel goed stabiel... er stond wel wat wind, waardoor de strap wat aan het flapperen was....kan mss een invloed geweest zijn op de 15s sluitertijd.
Aan de lens ligt het niet, heb er scherpe foto's gezien met die lens
Y-cam: achteraf bekeken... De OIS stond nog aan op de lens terwijl de camera op het statief stond!
Dat lijkt dus het probleem geweest te zijn ivm de onscherpte.
Comment