Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Reuzenrad Gent

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Reuzenrad Gent

Gisteren genomen in Gent.

Fuji(film) X-T1 + XF 18-135mm + XF 35mm + XF 14mm

Re: Reuzenrad Gent

heel tof effect, dat moet een lange sluitertijd zijn geweest? leuk sterretje ook links boven...
    de dag dat ik begon te fotograferen, was ik terug verwonderd als een kind...
    Canon EOS R, Tamron 24-70mm 2.8, Canon 70-200mm f/4 L IS USM, Sigma 85mm 1.4, Canon 16-35 f/4 L IS

Comment

Bedankt!

Sluitertijd was 15 seconden. Iso 200 en F22.

Grts!

Comment

De lange sluitertijd is smaak, maar zie ik wel graag.
        Je had vooral aandacht voor het reuzenrad en dat zie je er wel aan. Rad zelf staat er goed op, maar de rest van de foto verdient wel een betere afwerking. Perspectiefcorrectie had toch zeker gemogen.
        https://www.facebook.com/devrieset/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Thomas79 Bekijk bericht
          De lange sluitertijd is smaak, maar zie ik wel graag.
          Je had vooral aandacht voor het reuzenrad en dat zie je er wel aan. Rad zelf staat er goed op, maar de rest van de foto verdient wel een betere afwerking. Perspectiefcorrectie had toch zeker gemogen.

Maar met een perspectiefcorrectie ga je dan toch het rad zelf uitrekken?

Comment

Mooi beeld maar wel jammer dat de foto wazig is (en dan bedoel ik uiteraard niet het rad ). Stond je statief wel goed stabiel? Of is het te wijten aan de F22 (die je nodig had voor je sluitertijd)? Hoe heb je scherp gesteld?

Hier overigens een voorkeur voor de eerste versie - perspectiefcorrectie is in dit beeld voor mij niet nodig.
            Niet geschoten is altijd mis ...

Betreden op eigen risico - de directie is niet aansprakelijk voor gebeurlijke ongevallen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door y-cam Bekijk bericht
              Mooi beeld maar wel jammer dat de foto wazig is (en dan bedoel ik uiteraard niet het rad ). Stond je statief wel goed stabiel? Of is het te wijten aan de F22 (die je nodig had voor je sluitertijd)? Hoe heb je scherp gesteld?

Hier overigens een voorkeur voor de eerste versie - perspectiefcorrectie is in dit beeld voor mij niet nodig.
              Statief stond normaal gezien wel goed stabiel... er stond wel wat wind, waardoor de strap wat aan het flapperen was....kan mss een invloed geweest zijn op de 15s sluitertijd.

Aan de lens ligt het niet, heb er scherpe foto's gezien met die lens

Scherp gesteld op de VDK in't midden van het rad.

Comment

Met welke lens (c.q.) brandpunt was dat dan? (heb zelf enkel de 35 mm. en die is inderdaad retescherp).
                Niet geschoten is altijd mis ...

Betreden op eigen risico - de directie is niet aansprakelijk voor gebeurlijke ongevallen.

Comment

De 18-135 op 18mm.

Comment

Y-cam: achteraf bekeken... De OIS stond nog aan op de lens terwijl de camera op het statief stond!
                    Dat lijkt dus het probleem geweest te zijn ivm de onscherpte.

Comment

Working...
                    X