Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Laat ik als eerste zeggen dat ik geen echte fan ben van HDR
Voorgrond vind ik mooi en de lucht ook. Het tussenstuk vind ik te zwaar en dichtgelopen.
De bedoeling van HDR is m.i. (maar ieder is het vrij te gebruiken zoals hij zelf wil natuurlijk) om het dynamisch bereik te vergroten. Wat ik met name in het middenstuk zie is dat je het dynamisch bereik juist verkleind hebt
bedankt voor jullie info en commentaar
t was mijn eerste hdr en heb eindelijk photoshop alles laten doen
want van hdr heb ik geen verstand om t zelf te doen
vriendelijke groetjes
Fernand
" Leer van gisteren, droom van morgen en leef vandaag"
zou het niet meer doen hoor dat HDR gedoe.
heel zelden is het mooi en functioneel.
grt,bouk
Als het goed uitgevoerd is kan het wel degelijk mooi en functioneel zijn bouk, maar het heeft met een persoonlijke smaakkeuze te maken van jou, je vindt het mooi of niet
Zoals je al zegt, je hebt PS het werk laten doen, en probeer het eens opnieuw Fernand, maar doe dan zelf het werk. Er zijn genoeg turorials te vinden op het net. Op zich heb je wel leuke kleurcontrasten hoor en is op het eerste gezicht de foto nog geneens zo onaardig, maar als je technisch gaat kijken valt je meer op, en dat merkte je ook wel aan de bovenstaande reacties Ik zou dus nog eens een keer vanuit het boekje vertrekken hoe je een HDR samenstelt, pas daarna eventuele kleine correcties aanbrengen in PS. Een HDR moet in eerste instantie goed zijn gestapeld met de juiste belichtingen afhankelijk van het aantal foto's wat je gebruikt. Succes.
vriendelijke groetjes
Fernand
Gewoon veel experimenteren en zie de goede tips van MG
Als het goed uitgevoerd is kan het wel degelijk mooi en functioneel zijn bouk, maar het heeft met een persoonlijke smaakkeuze te maken van jou, je vindt het mooi of niet
Zoals je al zegt, je hebt PS het werk laten doen, en probeer het eens opnieuw Fernand, maar doe dan zelf het werk. Er zijn genoeg turorials te vinden op het net. Op zich heb je wel leuke kleurcontrasten hoor en is op het eerste gezicht de foto nog geneens zo onaardig, maar als je technisch gaat kijken valt je meer op, en dat merkte je ook wel aan de bovenstaande reacties Ik zou dus nog eens een keer vanuit het boekje vertrekken hoe je een HDR samenstelt, pas daarna eventuele kleine correcties aanbrengen in PS. Een HDR moet in eerste instantie goed zijn gestapeld met de juiste belichtingen afhankelijk van het aantal foto's wat je gebruikt. Succes.
MG,
bedankt voor de info
Fernand
vriendelijke groetjes
Fernand
automatisch en HDR is de ideale combinatie voor slechte beelden....
tip: als je rond je gebouwen/bomen/onderwerp een witte gloed ziet (halo) dan ben je aan het overbewerken.
Voor her moet je ook eens in volgende programmaatjes eens snuisteren
HDR efex pro van NIKsoft
of Photomatix
Die programma's werken veel aangenamer en zijn overzichtelijker
automatisch en HDR is de ideale combinatie voor slechte beelden....
tip: als je rond je gebouwen/bomen/onderwerp een witte gloed ziet (halo) dan ben je aan het overbewerken.
Voor her moet je ook eens in volgende programmaatjes eens snuisteren
HDR efex pro van NIKsoft
of Photomatix
Die programma's werken veel aangenamer en zijn overzichtelijker
hey
bedankt voor de info, zal er eens op zoek naar gaan via google
Fernand
Comment