Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Toch nog eentje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Toch nog eentje

Na de talloze reacties op mijn eerste paddenstoel, toch nog eentje.
    Tips of opmerkingen welkom.

Re: Toch nog eentje

ik ga me aan een opmerking wagen!
    Ik zou de DOF iets groter maken, nu zie ik de helft van je "top" scherp, maar ook een stukje van de grond !
    Als de DOF iets groter was, was dit allemaal scherp.
    Of iets dichter en scherpstellen enkel op de "top", ik vermoed dat er verschillende scherpstelpunten hebben opgelicht toen je afdrukte.
    Zoals ik al schreef , Dit is een vermoeden !
    mvg Bruno D.G.
    Nikon D90 "Everything will be alright in the end, and if it's not alright, it's not yet the end !"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bruno D.G. Bekijk bericht
      ik ga me aan een opmerking wagen!
      Ik zou de DOF iets groter maken, nu zie ik de helft van je "top" scherp, maar ook een stukje van de grond !
      Als de DOF iets groter was, was dit allemaal scherp.
      Of iets dichter en scherpstellen enkel op de "top", ik vermoed dat er verschillende scherpstelpunten hebben opgelicht toen je afdrukte.
      Zoals ik al schreef , Dit is een vermoeden !
      Bedankt voor uw reactie en opmerking.
      Het is inderdaad zo dat niet alles scherp is wat scherp zou moeten zijn. Ik heb scherpgesteld met 1 punt op de top in het .
      Betekent dit dan dat ik een kleiner diafragma moest gebruiken (groter getal)?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door boudini Bekijk bericht
        Bedankt voor uw reactie en opmerking.
        Het is inderdaad zo dat niet alles scherp is wat scherp zou moeten zijn. Ik heb scherpgesteld met 1 punt op de top in het .
        Betekent dit dan dat ik een kleiner diafragma moest gebruiken (groter getal)?
        Yep,
        Wat is een diafragma en welke invloed heeft de sluitertijd? Deze 2 technische aspecten van de camera bepalen samen met de lens hoeveel licht de camera binnenvalt. Naast de hoeveelheid licht bepalen diafragma en sluitertijd ook hoe een (bewegend) beeld vastgelegd wordt. Als je weet hoe dit werkt, kun je afhankelijk van de situatie de
        mvg Bruno D.G.
        Nikon D90 "Everything will be alright in the end, and if it's not alright, it's not yet the end !"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bruno D.G. Bekijk bericht
          Bedankt, maar deze basis heb ik toch hopelijk al onder de knie
          Ik had gewoon niet gedacht dat een dergelijk diafragma al op zo'n afstand voor onscherpte zou zorgen, maar dat had ik ook beter ter plaatse gecontroleerd.

Comment

Stam en hoed hadden scherp moeten zijn.
            Kijk es na op dofmaster hoe groot je scherptediepte is
            Peter
            mijn website : klik

Comment

Working...
            X