Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
ik ga me aan een opmerking wagen!
Ik zou de DOF iets groter maken, nu zie ik de helft van je "top" scherp, maar ook een stukje van de grond !
Als de DOF iets groter was, was dit allemaal scherp.
Of iets dichter en scherpstellen enkel op de "top", ik vermoed dat er verschillende scherpstelpunten hebben opgelicht toen je afdrukte.
Zoals ik al schreef , Dit is een vermoeden !
mvg Bruno D.G.
Nikon D90 "Everything will be alright in the end, and if it's not alright, it's not yet the end !"
ik ga me aan een opmerking wagen!
Ik zou de DOF iets groter maken, nu zie ik de helft van je "top" scherp, maar ook een stukje van de grond !
Als de DOF iets groter was, was dit allemaal scherp.
Of iets dichter en scherpstellen enkel op de "top", ik vermoed dat er verschillende scherpstelpunten hebben opgelicht toen je afdrukte.
Zoals ik al schreef , Dit is een vermoeden !
Bedankt voor uw reactie en opmerking.
Het is inderdaad zo dat niet alles scherp is wat scherp zou moeten zijn. Ik heb scherpgesteld met 1 punt op de top in het .
Betekent dit dan dat ik een kleiner diafragma moest gebruiken (groter getal)?
Bedankt voor uw reactie en opmerking.
Het is inderdaad zo dat niet alles scherp is wat scherp zou moeten zijn. Ik heb scherpgesteld met 1 punt op de top in het .
Betekent dit dan dat ik een kleiner diafragma moest gebruiken (groter getal)?
Wat is een diafragma en welke invloed heeft de sluitertijd? Deze 2 technische aspecten van de camera bepalen samen met de lens hoeveel licht de camera binnenvalt. Naast de hoeveelheid licht bepalen diafragma en sluitertijd ook hoe een (bewegend) beeld vastgelegd wordt. Als je weet hoe dit werkt, kun je afhankelijk van de situatie de
mvg Bruno D.G.
Nikon D90 "Everything will be alright in the end, and if it's not alright, it's not yet the end !"
Bedankt, maar deze basis heb ik toch hopelijk al onder de knie
Ik had gewoon niet gedacht dat een dergelijk diafragma al op zo'n afstand voor onscherpte zou zorgen, maar dat had ik ook beter ter plaatse gecontroleerd.
Comment