Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Mooie laagjes en kleurverloop in je foto.
Naar mijn smaak wel wat teveel verscherpt en er lijkt ook wat kleurafwijking in te zitten (de bomen aan de horizon hebben een paarse schijn).
Wat is dat grauwe vlekje eigenlijk rechtsonderaan?
Mooi landschapje. vooral de schuine lijnen geven met dat beetje extra.
Het groen lijkt me iets te fel. Vooral de voorste strook, valt op. (inderdaad vreemd vlekje)
@ Thomas, dat vlekje is mijn watermerkje nl een overleden huisdiertje. Die paarse schijn heb ik ook opgemerkt en krijg deze er maar niet uit. Misschien eens alles van 0 herbeginnen?
Aan de scherpte is zeker nog iets te veranderen.
@ Johan, misschien iets te kwistig met schuivertjes gespeeld
Bedankt voor de opmerkingen, daarom post ik hier. Er valt altijd wel iets op te steken
Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.
Nog iets meer diafragmeren en zou 'nog' mooier zijn geweest Afstand vraagt voor 'mijn gevoel' om F8/F11 en als het uit de hand was, dan was je belichting op het randje Maar jij kent beter de omstandigheden natuurlijk
@ MG, is dus weer uit de losse pol genomen. Ik weet het een statief meesleuren is beter, kon ik met een lagere iso en hoger f getal werken Ik zal het wel nog eens leren
@ Thomas, de kleur in de laatste rij bomen zit al zo in de opname. In LR had ik kleurafwijking reeds aangevinkt voor ik de eerste foto plaatste. Ik denk dat de lichtomstandigheden hier de oorzaak nog kan zijn?
@BOUK, de pano is er ook.
Bedankt om te schrijven.
Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.
@ Thomas, de kleur in de laatste rij bomen zit al zo in de opname. In LR had ik kleurafwijking reeds aangevinkt voor ik de eerste foto plaatste. Ik denk dat de lichtomstandigheden hier de oorzaak nog kan zijn?
Als kleurafwijking in LR niet helpt, zou ik het eerlijk gezegd ook niet weten.
Comment