Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Maanlicht.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Maanlicht.







    Op voorstel nog wat extra verscherpt, maar zelf vind ik het een beetje TE.










    Last edited by HEYLO; 15 oktober 2014, 21:06.
    Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

  • #2
    Re: Maanlicht.

    Zeer mooi weergegeven.

    Comment


    • #3
      Re: Maanlicht.

      Knap

      Comment


      • #4
        Re: Maanlicht.

        Zomaar een vraag Louis, maar zou je hem nog kunnen na-verscherpen? Of heb je al het uiterste eruit gehaald? Denk dat hij nog mooier wordt

        Comment


        • #5
          Re: Maanlicht.

          Hallo,

          Goed gedaan.

          mvg

          marcel

          Comment


          • #6
            Re: Maanlicht.

            een vierkante crop met een cirkel in 't midden werkt absoluut, maar dan zou ik de maan lisfst helemaal in't midden zien staan, nu stoort de asymetrie me een beetje.
            vraagje: met welke cropfactor is dit getrokken? nog veel moeten croppen achteraf?
            de dag dat ik begon te fotograferen, was ik terug verwonderd als een kind...
            Canon EOS R, Tamron 24-70mm 2.8, Canon 70-200mm f/4 L IS USM, Sigma 85mm 1.4, Canon 16-35 f/4 L IS

            Comment


            • #7
              Re: Maanlicht.

              Oorspronkelijk geplaatst door stevwout Bekijk bericht
              een vierkante crop met een cirkel in 't midden werkt absoluut, maar dan zou ik de maan lisfst helemaal in't midden zien staan, nu stoort de asymetrie me een beetje.
              vraagje: met welke cropfactor is dit getrokken? nog veel moeten croppen achteraf?
              Zoals je in de exif zou kunnen zien is deze genomen met een Nikon D7000 dus DX camera op 200mm met een convertor van 1,7 wordt dus 340mm dus geeft eigenlijk op 510mm genomen. ( FF ) De uitsnede is ongeveer 1/10 van het origineel.
              Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

              Comment


              • #8
                Re: Maanlicht.

                Oorspronkelijk geplaatst door MGfoto Bekijk bericht
                Zomaar een vraag Louis, maar zou je hem nog kunnen na-verscherpen? Of heb je al het uiterste eruit gehaald? Denk dat hij nog mooier wordt
                Nog wat extra verscherpt, maar zelf vind ik het een beetje TE.
                Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

                Comment


                • #9
                  Re: Maanlicht.

                  Ja, mee eens. Vind de eerste mooier. Erg knap. Wil dit ook eens proberen, maar ben er nog niet aan toe gekomen. Deze foto werkt wel uitnodigend.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Maanlicht.

                    Oorspronkelijk geplaatst door HEYLO Bekijk bericht
                    Nog wat extra verscherpt, maar zelf vind ik het een beetje TE.
                    Vind ik ook.
                    Ik ga voor het origineel.
                    https://www.facebook.com/devrieset/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Maanlicht.

                      Oorspronkelijk geplaatst door HEYLO Bekijk bericht
                      Zoals je in de exif zou kunnen zien is deze genomen met een Nikon D7000 dus DX camera op 200mm met een convertor van 1,7 wordt dus 340mm dus geeft eigenlijk op 510mm genomen. ( FF ) De uitsnede is ongeveer 1/10 van het origineel.
                      Ok thx. Toch nog een serieuze crop voor zo'n grote reikweidte, dacht dat je dan al dichter bij de maan zat...
                      de dag dat ik begon te fotograferen, was ik terug verwonderd als een kind...
                      Canon EOS R, Tamron 24-70mm 2.8, Canon 70-200mm f/4 L IS USM, Sigma 85mm 1.4, Canon 16-35 f/4 L IS

                      Comment

                      Working...
                      X