Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Clochard

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Clochard

Iso: 800
    f: 3,7
    60,5mm
    1/80

Re: Clochard

Leuk geprobeerd, maar een portret heeft echt wel nood aan scherpte en de scherpte is hier gaan vliegen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stijn V Bekijk bericht
      Leuk geprobeerd, maar een portret heeft echt wel nood aan scherpte en de scherpte is hier gaan vliegen.
      +1, scherpte kon beter, maar ook de bovenkant van zijn hoofd is gaan vliegen, en dat vind ik ook jammer.
      Volgende keer beter...

Comment

Neen Francois dit is het niet.
        Grt
        Eric

Comment

Het idee is goed, qua uitwerking moet ik jammer genoeg mijn voorgangers volgen.
          Mvg,
          Wim
          Nikon D610 - Nikkor 24-85mm f/3.5-4.5 - Nikkor 50mm f/1.8 - Nikkor 80-200mm f/2.8 ED - Nikkor 105mm f/2.8 micro
          500px.com/wimdekoster

Comment

Inderdaad, deze clochard hoort in de vuilnisbak.
            Vriendelijke groet,

Jos

Comment

In ieder geval bedankt voor de commentaren. Ik ben er mee akkoord dat deze niet scherp is Ik alles nagekeken en alhoewel ik hem verscherp had moet dit niet genoeg zijn geweest. Het kan niet altijd een topper zijn he !
              mvg
              Suske

Comment

ik vond het toch een interessante kop en ben wat gaan spelen in LR. heb hem in zw geplaatst en wat meer contrast gegeven, vierkant gecropt (ben ngoal een fan van vierkant). Het probleem met het hoofd is dat enkel het puntje eraf is gevallen, maar als je verder naar beneden cropt tot ergens aan zijn rimpels, dan stoort de afsnijding niet meer vind ik. Heb ook nog wat vignet toegevoegd. De scherpte op de ogen kon beter maar al bij al kan je hier toch nog een mooi resultaat uit halen denk ik...

ben zo vrij geweest hem hier op te laden... http://i62.tinypic.com/2a77n9u.jpg
                de dag dat ik begon te fotograferen, was ik terug verwonderd als een kind...
                Canon EOS R, Tamron 24-70mm 2.8, Canon 70-200mm f/4 L IS USM, Sigma 85mm 1.4, Canon 16-35 f/4 L IS

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stevwout Bekijk bericht
                  ik vond het toch een interessante kop en ben wat gaan spelen in LR. heb hem in zw geplaatst en wat meer contrast gegeven, vierkant gecropt (ben ngoal een fan van vierkant). Het probleem met het hoofd is dat enkel het puntje eraf is gevallen, maar als je verder naar beneden cropt tot ergens aan zijn rimpels, dan stoort de afsnijding niet meer vind ik. Heb ook nog wat vignet toegevoegd. De scherpte op de ogen kon beter maar al bij al kan je hier toch nog een mooi resultaat uit halen denk ik...

ben zo vrij geweest hem hier op te laden... http://i62.tinypic.com/2a77n9u.jpg
                  Bedankt voor de uitsnede, het is niet altijd noodzakelijk om het hoofd volledig in het onderwerp te betrekken, alles hangt af van hetgeen men als fotograaf wil brengen
                  Mvg
                  Suske

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door suske100 Bekijk bericht
                    het is niet altijd noodzakelijk om het hoofd volledig in het onderwerp te betrekken, alles hangt af van hetgeen men als fotograaf wil brengen
                    Suske
                    voleldig mee eens, toe ik in het begin fotos nam was ik als de dood voor afgesneden stukken, met name hoofden... maar daar ben ik gelukkig van af geraakt, als dat de foto sterker maakt mag er gerust een stuk af. vind wel dat het dat een flink stuk moet zijn, want enkel het topje eraf laten vind ik dan wat wringen, maar das persoonlijk natuurlijk.

gr,
                    steve
                    de dag dat ik begon te fotograferen, was ik terug verwonderd als een kind...
                    Canon EOS R, Tamron 24-70mm 2.8, Canon 70-200mm f/4 L IS USM, Sigma 85mm 1.4, Canon 16-35 f/4 L IS

Comment

Working...
                    X