Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Vlaamse ardennen
Collapse
X
-
Labels: Geen
-
-
Re: Vlaamse ardennen
mooi.
je stond op een goed plekkie.
grt,bouk.wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door blauwzwart Bekijk berichtMooi licht.
Landschappen verwacht je eigenlijk scherp van voor tot achter - dat mis ik hier wel
Peter
Mooi licht en goed standpunt.Vriendelijke groet, laGrange
http://lagrange.1x.com
"You don't take a photograph, you make it" Ansel Adams
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Lagrange Bekijk berichtIk mis ook scherpte (van voor tot achter).
Mooi licht en goed standpunt.
Comment
-
-
Met een F 11 zou je toch moeten toekomen Ik denk dat het licht hier een rol in speelt, geen echt klare dag maar wat nevelig. Mooi landschap met zachte kleurtjes.Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door blauwzwart Bekijk berichtHeeft alles te maken met de hyperfocale afstand
Met dit toestel D5200, F11 en brandpunt 18mm moet je scherpstellen op een voorwerp dat ongeveer 1,5 m van de fotograaf verwijderd is.
Lees hier eens
Groeten,
Peter
Dacht niet dat de afstand voor scherpstelling zo dichtbij was. Ik probeer altijd scherp te stellen op ongeveer 1/3.
Volgens mij moet je voor hyperfocale afstand toch ook rekening houden met de totale afstand van wat je scherp wil hebben? Is het niet wat eenvoudig gezegd om op 1,5m scherp te stellen?
Ik blijf er wel bij dat hier de omstandigheden niet ideaal waren (nevelachtig).
Waar op de foto valt de onscherpte dan voor u op?
Comment
-
Is niet altijd 1.5m hoor, maar in jouw geval wel.
Je kan het berekenen op dofmaster.com
Wat je moet ingeven is je toestel, de brandpuntsafstand en het diafragma
Je komt uit op 1.5 m
Dus als je scherpstelt op een aardkluit die 1.5m van je vandaan is, krijg je alles scherp van 0.8m tot oneindig.
ja das inderdaad verassend dichtbij
Probeer het maar eens uit
Ik zie ook wel dat er nevel hangt maar die voorste aardkluiten zouden scherp moeten zijn.
Groeten
Petermijn website : klik
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door blauwzwart Bekijk berichtIs niet altijd 1.5m hoor, maar in jouw geval wel.
Je kan het berekenen op dofmaster.com
Wat je moet ingeven is je toestel, de brandpuntsafstand en het diafragma
Je komt uit op 1.5 m
Dus als je scherpstelt op een aardkluit die 1.5m van je vandaan is, krijg je alles scherp van 0.8m tot oneindig.
ja das inderdaad verassend dichtbij
Probeer het maar eens uit
Ik zie ook wel dat er nevel hangt maar die voorste aardkluiten zouden scherp moeten zijn.
Groeten
Peter
Weer iets bijgeleerd, zal het eens moeten proberen.
Comment
-
-
Geen probleem - als je een andere lens, ander brandpunt of ander diafragma gebruikt zal je een andere afstand uitkomen.
Maar landschapsfotografen werken meestal met groothoek (weinig mm) en kleine opening (F11, F16) - En dan ligt hyperfocale afstand héél dichtbij
Petermijn website : klik
Comment
Comment