Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Olifanten Sri Lanka

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Olifanten Sri Lanka

    Mijn eerste post op dit forum en vind dat een foto het beste is om mee te beginnen.
    Deze foto een maand geleden gemaakt in Sri Lanka op een safari.

    Last edited by Normaen; 4 september 2014, 11:23.

  • #2
    Re: Olifanten Sri Lanka

    Vooreerst welkom op dit leerrijke forum.
    Aan deze foto valt nog heel wat te verbeteren, maar daarvoor plaatsen we hier foto's hé, om bij te leren.
    Voor mij staan er te veel 'halve' olifanten op. Het gras is mijns inziens te licht en de olifanten wat te donker.
    Hadden nu enkel die moeder (?) olifant en het kleintje er op gestaan, dan was de compo reeds wat beter geweest.
    Deze mocht ook wat scherper (heb je wat verscherpt na het verkleinen ?).
    Anderen zullen wellicht nog andere opmerkingen hebben, maar laat je vooral niet ontmoedigen door wat kritieken op je eerste geplaatste foto.
    Je zal zien dat wanneer je enkele raadgevingen volgt, jouw volgende foto's van zelf beter worden. Je zal ook op meer zaken gaan letten wanneer je een foto maakt.
    Met het achteraf wat bewerken met één of ander fotoprogramma kan je ook nog vele kanten uit.

    Comment


    • #3
      Re: Olifanten Sri Lanka

      Dankjewel voor de verwelkoming!

      Erg nuttig commentaar, ben er blij mee, want dit zijn de voornaamste dingen waar ik niet geheel blij mee ben.
      Ik wilde erg graag het kleintje erop hebben, maar deze werd beschermd en steeds in het midden gezet, uit beeld. Dit was de enige mogelijkheid die ik kreeg in een uur.
      Ik heb niet verscherpt na het verkleinen.
      Zal binnenkort nog andere foto's plaatsen.

      Comment


      • #4
        Re: Olifanten Sri Lanka

        Ik zie geen foto?
        Groetjes,
        Dominic

        Comment


        • #5
          Re: Olifanten Sri Lanka

          Gelinkt vanaf tinypic, zou niet weten waar het probleem ligt want kan de foto zelf wel zien (ook vanaf een andere computer)

          Comment


          • #6
            Re: Olifanten Sri Lanka

            De foto is idd weg!
            vriendelijke groeten, Sien

            Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

            Comment


            • #7
              Re: Olifanten Sri Lanka

              Ga de foto opnieuw uploaden, kijken of het dan wel werkt.

              Edit: Is de foto nu zichtbaar?

              Comment


              • #8
                Re: Olifanten Sri Lanka

                Foto is zichtbaar nu, voor mij iets te veel lege ruimte links in de foto. Een beetje meer naar rechts gemikt indien mogelijk had je meer Olifanten gehad. De ervaring op zich is al een mooie herinnering
                Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

                Comment


                • #9
                  Re: Olifanten Sri Lanka

                  Anaisje, dank voor het commentaar.
                  De ervaring is zeker een herinnering, ben blij dat ik het heb vastgelegd.
                  Valt nog een hoop te verbeteren, ben flink aan het oefenen. Binnenkort volgt meer materiaal.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Olifanten Sri Lanka

                    Oorspronkelijk geplaatst door Normaen Bekijk bericht
                    ben flink aan het oefenen.
                    Da's het belangrijkste! Ik volg hier ook de rest van de BD leden.
                    Ik ben benieuwd naar de volgende.

                    Mvg,
                    Wim
                    Nikon D610 - Nikkor 24-85mm f/3.5-4.5 - Nikkor 50mm f/1.8 - Nikkor 80-200mm f/2.8 ED - Nikkor 105mm f/2.8 micro
                    500px.com/wimdekoster

                    Comment

                    Working...
                    X