Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
De Shooting Day in AARSCHOT op 22 maart 2025 is VOLGEBOEKT
Weer op alles gelet in deze. Bijna niks op aan te merken.
Enkel de persoon links onderaan, die stoort met wat in deze anders zo statige foto, maar voor anderen is dit dan misschien net een meerwaarde.
Weer op alles gelet in deze. Bijna niks op aan te merken.
Enkel de persoon links onderaan, die stoort met wat in deze anders zo statige foto, maar voor anderen is dit dan misschien net een meerwaarde.
Die zat daar en ik kon ze moeilijk wegjagen, storen doet ze mij ook niet, integendeel.
Mooie belichting, misschien met vrije transformatie proberen om het beeld recht te zetten.
De persoon op het orgel is een klassieke zangeres die daar aan 't oefenen was en stoorde mij niet, ik vind dat ze bij het moment hoort, zelfs een meerwaarde (smaak).
De foto rechtzetten (vertic. perspectief vertekening) zal ik hier nooit doen, dan wordt de foto plat en verlies je al de diepte (enfin, zo heb ik het toch geleerd).
Mooi beeld, maar ik volg wat betreft de zangeres (kwestie van smaak hé)
Ik denk ook dat het wat rechter gezet moet worden (naar rechts draaien). De horizontale vergelijkingspunten liggen aan de linker zijde iets lager dan aan de rechter zijde.
Verticaal perspectief stoor ik me niet aan, en zou ik ook niet aankomen.
Mooi, als ik iets kan aanmerken is het dat licht rechts aan het orgel op de muur, dat stoort me wat. Maar das al mierenneuken, verder een prachtige sfeerfoto die de grootsheid van het orgel mooi laat uitkomen.
Mvg,
Wim
Als je dan onderaan toch wat halve stoelen neemt, waarom dan ook een afgekapte deur, een paar stappen achteruit en de grandeur kwam helemaal tot zijn recht. Met iets of wat vloer zou je zoveel meer diepte hebben.
Personen op dit soort opname storen nooit hoe zou je anders verhoudingen kunnen gaan inschatten zonder houvast.
Mooi beeld, maar ik volg wat betreft de zangeres (kwestie van smaak hé)
Ik denk ook dat het wat rechter gezet moet worden (naar rechts draaien). De horizontale vergelijkingspunten liggen aan de linker zijde iets lager dan aan de rechter zijde.
Verticaal perspectief stoor ik me niet aan, en zou ik ook niet aankomen.
Leg er eens een raster op, volgens mij moet de foto niet naar rechts gedraaid worden. Er zou veel scheef staan.
Mooi, als ik iets kan aanmerken is het dat licht rechts aan het orgel op de muur, dat stoort me wat. Maar das al mierenneuken, verder een prachtige sfeerfoto die de grootsheid van het orgel mooi laat uitkomen.
Mvg,
Wim
Dat licht had ik kunnen temperen Wim maar ik ga het zo laten want als ik op alle suggesties moet ingaan hier, dan schiet er niet veel meer over van de foto.
Als je dan onderaan toch wat halve stoelen neemt, waarom dan ook een afgekapte deur, een paar stappen achteruit en de grandeur kwam helemaal tot zijn recht. Met iets of wat vloer zou je zoveel meer diepte hebben.
Personen op dit soort opname storen nooit hoe zou je anders verhoudingen kunnen gaan inschatten zonder houvast.
Je hebt gelijk, de deur is op een paar mm van de grond gecropt. Op de originele heb ik zelfs nog een beetje vloer.
Voor mij persoonlijk had het geen meerwaarde en geven de stoelen voldoende diepte.
mvg,
Eddy
Leg er eens een raster op, volgens mij moet de foto niet naar rechts gedraaid worden. Er zou veel scheef staan.
Dan denk ik dat de foto iets gedraaid moet worden rond een vertikale as (linker zijde iets naar voor brengen).
De kroonlijst boven de deur, de kroonlijst in de muur bovenaan en nog enkele zaken liggen aan de linker zijde telkens iets lager dan aan de rechter zijde. Het is een klein detailtje hoor, maar volgens mij is het gewoon zo.
Comment