Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Orgel in Grimbergen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Orgel in Grimbergen

35mm
    f11
    0,5 sec.
    iso200
    mvg,
    Eddy

Smaken verschillen

Re: Orgel in Grimbergen

prachtige foto Eddy,
    gr. yvan

Comment

Photobucket werkt niet mee, zal straks eens terug komen kijken.

edit; nu zie ik 'm wel.

Mooie kleuren en details.
      In zo'n orgel kan je bijna wonen
      Last edited by zibro; 1 september 2014, 08:41.
      Groetjes,
      Dominic

Comment

vooral de kleuren erg mooi.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Weer op alles gelet in deze. Bijna niks op aan te merken.
          Enkel de persoon links onderaan, die stoort met wat in deze anders zo statige foto, maar voor anderen is dit dan misschien net een meerwaarde.

Comment

mooie kleuren, maar de persoon op het orgel en de lichte vertekening storen mij wat

Comment

Mooie belichting, misschien met vrije transformatie proberen om het beeld recht te zetten.
              Groetjes, Willy

"Less is More"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door coningx Bekijk bericht
                ..... maar de persoon op het orgel.....
                die slaat het blad van de partituur om en help de organist met de registers in en uittrekken.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                  Weer op alles gelet in deze. Bijna niks op aan te merken.
                  Enkel de persoon links onderaan, die stoort met wat in deze anders zo statige foto, maar voor anderen is dit dan misschien net een meerwaarde.
                  Die zat daar en ik kon ze moeilijk wegjagen, storen doet ze mij ook niet, integendeel.

Oorspronkelijk geplaatst door coningx Bekijk bericht
                  mooie kleuren, maar de persoon op het orgel en de lichte vertekening storen mij wat
                  Oorspronkelijk geplaatst door willy1 Bekijk bericht
                  Mooie belichting, misschien met vrije transformatie proberen om het beeld recht te zetten.
                  De persoon op het orgel is een klassieke zangeres die daar aan 't oefenen was en stoorde mij niet, ik vind dat ze bij het moment hoort, zelfs een meerwaarde (smaak).

De foto rechtzetten (vertic. perspectief vertekening) zal ik hier nooit doen, dan wordt de foto plat en verlies je al de diepte (enfin, zo heb ik het toch geleerd).

Bedankt voor het meedenken.
                  mvg,
                  Eddy
                  Last edited by eddy007; 1 september 2014, 16:24.
                  Smaken verschillen

Comment

Mooi beeld, maar ik volg wat betreft de zangeres (kwestie van smaak hé)
                    Ik denk ook dat het wat rechter gezet moet worden (naar rechts draaien). De horizontale vergelijkingspunten liggen aan de linker zijde iets lager dan aan de rechter zijde.
                    Verticaal perspectief stoor ik me niet aan, en zou ik ook niet aankomen.

Comment

Mooi, als ik iets kan aanmerken is het dat licht rechts aan het orgel op de muur, dat stoort me wat. Maar das al mierenneuken, verder een prachtige sfeerfoto die de grootsheid van het orgel mooi laat uitkomen.
                      Mvg,
                      Wim
                      Nikon D610 - Nikkor 24-85mm f/3.5-4.5 - Nikkor 50mm f/1.8 - Nikkor 80-200mm f/2.8 ED - Nikkor 105mm f/2.8 micro
                      500px.com/wimdekoster

Comment

Als je dan onderaan toch wat halve stoelen neemt, waarom dan ook een afgekapte deur, een paar stappen achteruit en de grandeur kwam helemaal tot zijn recht. Met iets of wat vloer zou je zoveel meer diepte hebben.
                        Personen op dit soort opname storen nooit hoe zou je anders verhoudingen kunnen gaan inschatten zonder houvast.
                        ...leeg...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door boudini Bekijk bericht
                          Mooi beeld, maar ik volg wat betreft de zangeres (kwestie van smaak hé)
                          Ik denk ook dat het wat rechter gezet moet worden (naar rechts draaien). De horizontale vergelijkingspunten liggen aan de linker zijde iets lager dan aan de rechter zijde.
                          Verticaal perspectief stoor ik me niet aan, en zou ik ook niet aankomen.
                          Leg er eens een raster op, volgens mij moet de foto niet naar rechts gedraaid worden. Er zou veel scheef staan.

Oorspronkelijk geplaatst door wdk Bekijk bericht
                          Mooi, als ik iets kan aanmerken is het dat licht rechts aan het orgel op de muur, dat stoort me wat. Maar das al mierenneuken, verder een prachtige sfeerfoto die de grootsheid van het orgel mooi laat uitkomen.
                          Mvg,
                          Wim
                          Dat licht had ik kunnen temperen Wim maar ik ga het zo laten want als ik op alle suggesties moet ingaan hier, dan schiet er niet veel meer over van de foto.

Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
                          Als je dan onderaan toch wat halve stoelen neemt, waarom dan ook een afgekapte deur, een paar stappen achteruit en de grandeur kwam helemaal tot zijn recht. Met iets of wat vloer zou je zoveel meer diepte hebben.
                          Personen op dit soort opname storen nooit hoe zou je anders verhoudingen kunnen gaan inschatten zonder houvast.
                          Je hebt gelijk, de deur is op een paar mm van de grond gecropt. Op de originele heb ik zelfs nog een beetje vloer.
                          Voor mij persoonlijk had het geen meerwaarde en geven de stoelen voldoende diepte.
                          mvg,
                          Eddy
                          Smaken verschillen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door eddy007 Bekijk bericht
                            Leg er eens een raster op, volgens mij moet de foto niet naar rechts gedraaid worden. Er zou veel scheef staan.
                            Dan denk ik dat de foto iets gedraaid moet worden rond een vertikale as (linker zijde iets naar voor brengen).
                            De kroonlijst boven de deur, de kroonlijst in de muur bovenaan en nog enkele zaken liggen aan de linker zijde telkens iets lager dan aan de rechter zijde. Het is een klein detailtje hoor, maar volgens mij is het gewoon zo.

Comment

Is dat één foto Eddy? Miljaar, waarom lukt mij dat nooit...
                              Knappe kleuren en die mevrouw stoort helemaal niet voor mij.
                              Touch the Earth...Gently
                              www.passionsenfrance.com

Comment

Working...
                              X